Anbefalte innlegg

Hvor tykk er pulverlakk i forhold til vanlig lakk??:confused:

Har en 10 mm bolt som skal ned i et 10mm hull.. Passer perfekt:)

Men hvor stort bør hullet være før jeg sender det inn til pulverlakkering, slik at den 10 mm bolten alikevel passer perfekt når jeg får delen tilbake fra lakkering??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare slip bort pulverlakkeringen i hullet etter du har pulverlakkert det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller pulverlakke delen med bolten skrudd i. Så bruker du bare en størrelse større fastnøkkel på den etterpå, eller skraper vekk lakken fra hodet til bolten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice... takk skal dere ha.....:tilber:

Da er det bare å sette igang.... ut å kjøpe større borr: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice... takk skal dere ha.....:tilber:

Da er det bare å sette igang.... ut å kjøpe større borr: smil :

Hvorfor må du på død og liv lakke inni hullet til bolten?

du kan maskere inni hullet, så er problemet borte. eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pulverlakk må brennes fast i ovn, så jeg antar du ikke vil ha brennbart materiale festet på delen som skal lakkes.

Men, jeg har sjekket opp litt (nysgjerrig, jeg??) og det finnes glassfiberbasert maskeringstape som tåler høye temperaturer. I tillegg finnes det "silikonplugger" som tåler varme og som slipper lakken. Disse pluggene kan bare stappes ned i skruhull osv. Men nok OT :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal dere høre..... Det dreier seg om bilstereo-prosjektet mitt....: rock :

Har skåret ut VW emblemet i 3mm stålplate... Skal bruke det som beskyttelsesgitter for 12" subben.... Skal da skru fast dette gitteret ved å bruke M6 umbrakoskrue.. Hodet på umbrakoen er rundt,og 10mm i diameter. Umbrakohodet skal forsenkes ned i gitteret, slik at toppen på hodet kommer jamt med dette...

Vil da gjærne ha en "tight fit", for at det skal se bra ut.... Vil ikke ha en glipe på 2-3 mm mellom hodet og gitteret.... Hullet jeg borrer kommer jo til å vises hele tiden, sammen med hodet på umbrakoen'

Noen som forsto: klø :

: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt lenge siden, men jeg forsto.. (bare så det er sagt...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg å la lakkereren maskere. Bare si hva du ikke vil at skal bli lakkert. Han liker også helst å gjøre det selv så han vet at teipen tåler det. Jeg har sendt endel deler oppgjennom til pulverlakk og jeg pleier og skru skruer i alle hull med gjenger. Der det ikke er gjenger sier jeg fra at jeg ikke vil ha det lakkert. Har du fått lakk på steder du ikke vil ha det, så er det som sagt tidligere her lett og skrape vekk med tapetkniv o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.