Anbefalte innlegg

Plages fælt med min 97' A4 1.8T (AEB) Den lugger og jukser, men bare når den blir varm! Har prøvd å bytte coilene, styringsmodulen til coilene, tennplugger (2ganger), skiftet til den n75J ventilen, skiftet tempsensor, skiftet lambda og skiftet bensintrykksregulator.. fremdeles lugger den når den blir varm! : bh : Når den er kald går den som ei kule.. Kan og nevne at denn efeilen kom plutselig.. Bilen er chippet. Når jeg kobler fra n75 så går den utrolig dårlig, men fjusker ikke..

 

Var så å kjøpte startgass nå for å sjekke lekasjer.. Er det ikke sånn at om jeg sprayer stargass inn i luftfilteret når motoren bakker så skal den ruse seg opp?

 

Min bil gjør nemlig d motsatte! Den klarer såvidt å holde seg gående.. Har jeg missforstått noe hær eller?

 

Noen som har en ide om hva som er galt?: klø :

 

All hjelp mottas med en stor takk! :tilber:

 

Edit: bensintrykksregulatoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal sjekke lekkasjer (jeg forstår det sånn at at du leter etter falsk luft?) med startgass, skal du vel helst spraye rundt vakumslanger, sammenføyninger rundt manifold og topp osv., og ikke spraye inn i luftfilteret.

Husk bare at det ikke er helt risikofritt å spraye rundt omkring med startgass, jeg bruker alltid å ha brannslokker innen rekkevidde.

En mer brannsikker metode er å bruke f.eks. WD-40 el.l. Da skal WD-40'en midlertidig tette lekkasjen, og turtallet skal synke - altså motsatt av startgass-metoden.

 

Ellers; har du sjekket/byttet svinghjulsgiver, Hallsensor eller hva det nå er motoren din har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startgassen i luftfilteret var bare for å sjekke om det ble noe reaksjon.. Trodde motoren skulle ruse seg litt nemlig?

 

Har ikke sjekke svinghjulsensor eller noe slikt nei.. Noen som vet hvor den sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt bensintrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte i dag ja.. 3.5 på tomgang, og det endrer seg ved gasspådrag og øker til over 4 når man kobler fra slangen til innsugsmanifoilen.

 

Trolig ligger feilen i gasspjeldet.. :( Det meinte ihvertfall Geir(?) på ES Tuning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.