Hjulstillingskontroll hver gang man justerer justerbart senkesett..?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man bør/må ta hjulstillingskontroll hver gang man justerer høyden opp/ned på et justerbart senkesett..?

Mente man måtte dette, men leste at noen nevnte at det ikke var nødvendig..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel anbefalt å gjøres hver gang, for du vil jo knote til de justeringene som er gjort når du senker mer. (Evt mindre..) Men er ikke sikkert det behøves hvis det ikke dreier seg om de store endringene..

Jeg har ikke tatt firehjulskontroll etter at jeg monterte justerbart, og har ikke merka slitasje på noen dekk etter å ha kjørt på dette i 1,5 år snart, hadde nok litt flaks når vi monterte og tok justeringene på feelingen. ;)

Chr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, ok, var egentlig det jeg trodde.

Hadde vært kjekt å kunne justere den helt opp på langturer over fjellet, og så helt ned til bykjøring, uten å ruinere seg på hjulstillingskontroller..

Men da blir det litt værre.

Er det mulig å ha justering på en høyde (normal), så justere den helt opp, så ned igjen til normal igjen, uten å ta ny kontroll..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, ok, var egentlig det jeg trodde.

Hadde vært kjekt å kunne justere den helt opp på langturer over fjellet, og så helt ned til bykjøring, uten å ruinere seg på hjulstillingskontroller..

Men da blir det litt værre.

Er det mulig å ha justering på en høyde (normal), så justere den helt opp, så ned igjen til normal igjen, uten å ta ny kontroll..?

hver lille justering, så har du herpa hjulinstillings. og om du monterer nye fjærbeinslagere og tar hjulinstilling rett etter det som vil alt bli feil om noen uker da de nye lagrene har seget sammen litt etter en stund.

Så er nok ikke så lurt og kødde med høyden om du ikke vil ha slitte dekk.. kommer sakte men sikkert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.