#1 Skrevet Juni 22, 2006 Har tenkt å bygge om fra automat til manuell girkasse. Hva ttrenger man av deler forutenom selve kassen og pedaler??. Må man bytte motorstyringen. Noen som har erfaringer?? Mvh Jan-Åge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2006 Ja, hadde det bare vært så enkelt! Mange som har tatt opp dette før, men jeg finner ikke tread'en nå, so here goes... Du trenger i alle fall dette: -Girkassa Sørg for å få tak i en fra '95 eller senere. Den har forsterket 1.gir og tåler dermed trimming bedre. Ikke la deg lure av 6-trinns'en. Den er bare tettere. Utveksling på 5. gir på 5-trinns = 6.gir på 6-trinns. -Giroverføringer -Mener du trenger høyre aksling foran, muligens også venstre. (Lengden er forskjellig...) -Bak diff, utvekslingen er forskjellig fra automat. -Pedalsett Jeg er nybegynner i S4/S6 verden, så proffene får korrigere meg om jeg har sagt noe feil. Hvis automat-kassa mi raser, kommer jeg mest sansynlig til å gjøre det samme selv. Deler er det vel bare å hente i Sverige, evt. fra noen på forumet. Fortell gjerne hvordan det går... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2006 Ja, hadde det bare vært så enkelt! Mange som har tatt opp dette før, men jeg finner ikke tread'en nå, so here goes... Du trenger i alle fall dette: -Girkassa Sørg for å få tak i en fra '95 eller senere. Den har forsterket 1.gir og tåler dermed trimming bedre. Ikke la deg lure av 6-trinns'en. Den er bare tettere. Utveksling på 5. gir på 5-trinns = 6.gir på 6-trinns. -Giroverføringer -Mener du trenger høyre aksling foran, muligens også venstre. (Lengden er forskjellig...) -Bak diff, utvekslingen er forskjellig fra automat. -Pedalsett Jeg er nybegynner i S4/S6 verden, så proffene får korrigere meg om jeg har sagt noe feil. Hvis automat-kassa mi raser, kommer jeg mest sansynlig til å gjøre det samme selv. Deler er det vel bare å hente i Sverige, evt. fra noen på forumet. Fortell gjerne hvordan det går... Lykke til! Da har du gjort en slett jobb når du har søkt, for dette er tatt opp mange ganger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2006 Kan ikke ha det på meg! Her er linken jeg lette etter... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=24254&highlight=Ombygging Glenn & Co. har gjort dette før og kan sikkert hjelpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...