Ombygging til manuell girkasse S6, 2.2

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge om fra automat til manuell girkasse. Hva ttrenger man av deler forutenom selve kassen og pedaler??. Må man bytte motorstyringen. Noen som har erfaringer??

Mvh

Jan-Åge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde det bare vært så enkelt! : rolleyes

Mange som har tatt opp dette før, men jeg finner ikke tread'en nå, so here goes...

Du trenger i alle fall dette:

-Girkassa

Sørg for å få tak i en fra '95 eller senere. Den har forsterket 1.gir og tåler dermed trimming bedre. Ikke la deg lure av 6-trinns'en. Den er bare tettere. Utveksling på 5. gir på 5-trinns = 6.gir på 6-trinns.

-Giroverføringer

-Mener du trenger høyre aksling foran, muligens også venstre. (Lengden er forskjellig...)

-Bak diff, utvekslingen er forskjellig fra automat.

-Pedalsett

Jeg er nybegynner i S4/S6 verden, så proffene får korrigere meg om jeg har sagt noe feil.:o

Hvis automat-kassa mi raser, kommer jeg mest sansynlig til å gjøre det samme selv. Deler er det vel bare å hente i Sverige, evt. fra noen på forumet. Fortell gjerne hvordan det går...

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde det bare vært så enkelt! : rolleyes

Mange som har tatt opp dette før, men jeg finner ikke tread'en nå, so here goes...

Du trenger i alle fall dette:

-Girkassa

Sørg for å få tak i en fra '95 eller senere. Den har forsterket 1.gir og tåler dermed trimming bedre. Ikke la deg lure av 6-trinns'en. Den er bare tettere. Utveksling på 5. gir på 5-trinns = 6.gir på 6-trinns.

-Giroverføringer

-Mener du trenger høyre aksling foran, muligens også venstre. (Lengden er forskjellig...)

-Bak diff, utvekslingen er forskjellig fra automat.

-Pedalsett

Jeg er nybegynner i S4/S6 verden, så proffene får korrigere meg om jeg har sagt noe feil.:o

Hvis automat-kassa mi raser, kommer jeg mest sansynlig til å gjøre det samme selv. Deler er det vel bare å hente i Sverige, evt. fra noen på forumet. Fortell gjerne hvordan det går...

Lykke til!

Da har du gjort en slett jobb når du har søkt, for dette er tatt opp mange ganger....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.