Ombygging til manuell girkasse S6, 2.2

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge om fra automat til manuell girkasse. Hva ttrenger man av deler forutenom selve kassen og pedaler??. Må man bytte motorstyringen. Noen som har erfaringer??

Mvh

Jan-Åge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde det bare vært så enkelt! : rolleyes

Mange som har tatt opp dette før, men jeg finner ikke tread'en nå, so here goes...

Du trenger i alle fall dette:

-Girkassa

Sørg for å få tak i en fra '95 eller senere. Den har forsterket 1.gir og tåler dermed trimming bedre. Ikke la deg lure av 6-trinns'en. Den er bare tettere. Utveksling på 5. gir på 5-trinns = 6.gir på 6-trinns.

-Giroverføringer

-Mener du trenger høyre aksling foran, muligens også venstre. (Lengden er forskjellig...)

-Bak diff, utvekslingen er forskjellig fra automat.

-Pedalsett

Jeg er nybegynner i S4/S6 verden, så proffene får korrigere meg om jeg har sagt noe feil.:o

Hvis automat-kassa mi raser, kommer jeg mest sansynlig til å gjøre det samme selv. Deler er det vel bare å hente i Sverige, evt. fra noen på forumet. Fortell gjerne hvordan det går...

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde det bare vært så enkelt! : rolleyes

Mange som har tatt opp dette før, men jeg finner ikke tread'en nå, so here goes...

Du trenger i alle fall dette:

-Girkassa

Sørg for å få tak i en fra '95 eller senere. Den har forsterket 1.gir og tåler dermed trimming bedre. Ikke la deg lure av 6-trinns'en. Den er bare tettere. Utveksling på 5. gir på 5-trinns = 6.gir på 6-trinns.

-Giroverføringer

-Mener du trenger høyre aksling foran, muligens også venstre. (Lengden er forskjellig...)

-Bak diff, utvekslingen er forskjellig fra automat.

-Pedalsett

Jeg er nybegynner i S4/S6 verden, så proffene får korrigere meg om jeg har sagt noe feil.:o