#1 Skrevet Juni 22, 2006 hvordan fjerne insp 1 og evnt 2 på vag comen. finner ikke ut hvor jeg går inn å gjør det! *takker* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2006 hvordan fjerne insp 1 og evnt 2 på vag comen.finner ikke ut hvor jeg går inn å gjør det! *takker* Veit ikke om det er likt som Møllers apparat, men i så fall som følger: For Audi uten Longlife service: Tast 17 for instrument. Tast 10 for tilpasning Tast 05 for olje og sett denne til 15 Tast 06 for storservice og sett denne til 30 Tast 07 for antall dager til service og sett denne til 36 Om det lar seg gjøre taster du også 08 og setter den til 72. For biler med Longlife service: Tast 17 for instrument Tast 10 for tilpasning Tast 02 for serviceindikator og sett denne til 0 På Volkswagen gjelder det samme, men bytt da ut kanal 05, 06, 07 og evt. 08 med 10, 11, 12 og evt 13. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2006 hvordan fjerne insp 1 og evnt 2 på vag comen.finner ikke ut hvor jeg går inn å gjør det! *takker* Du må gå inn på instruments gr.17 Der klikker du 10 Adaption Bla til 02 og legg inn 0 så skal alt være ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2006 Du må gå inn på instruments gr.17Der klikker du 10 Adaption Bla til 02 og legg inn 0 så skal alt være ok. Vil dette funke på min 2.8 30v ? Jeg er litt lei av in 2 i displayet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2006 Vil dette funke på min 2.8 30v ? Jeg er litt lei av in 2 i displayet. Kommer an på årsmodell mener jeg. Sjekk her: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audi_sri.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2006 Vil dette funke på min 2.8 30v ? Jeg er litt lei av in 2 i displayet. Prosedyra til Bent Owe over virker i fint på bilen min. -96 modellen min må nullstilles med nevnte 4 parametre. Skal utføre denne prosedyra til uka , tid for oljeskift og nullstilling av in1 og in2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2006 Fungerer på ALLE VAG med diagnosekontakt. Ca 90 mod. og oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2006 Du må gå inn på instruments gr.17Der klikker du 10 Adaption Bla til 02 og legg inn 0 så skal alt være ok. Dette gjelder biler MED Longlife service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2006 Dette gjelder biler MED Longlife service. Ok skjønner. Står ikke noe om det på vagcom-sidene, bare at fra 98 som jeg beskrev. Trodde trådstarters bil var nyere. Når kom Longlife? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 23, 2006 Usikker og det varierer vel også litt fra bil til bil, men omtrent i 2000.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 23, 2006 Har hørt 2000 også, så jeg stusser litt på det med prosedyre for nullstillinga. Vagcom sier fra 98 og nyere på sine sider??? (Link i tidligere innlegg) Er du sikker på at dette har med Longlife og ikke årsmodell, Bent Owe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 23, 2006 Slenger meg på her.. Har hatt bilen min på service, og har gått vekk ifra longlife, og kjører 15000 intervaller istedet. (kjører pumpedyseolje) Mon ved nullstilling av indikator, så kommer det ikke opp noen gjennstående km til neste service, står bare ---- Har prøvd å nullstille via vag-com som beskrevet over, men skjer ikke noe mer, noen som vet? Lurer også på noe annet ang vag-com, Vil at vinduer og soltak skal lukke seg når jeg låser bilen, her er ett utdrag fra ross-tech, hvordan utfører jeg det som står her? ********************************************************* 46 - Central Convenience: K1-- KWP1281 VAG-COM works well. We've had some problems with errors while getting the Door-Slave part numbers. If VAG-COM errors out while trying to display the information in the "Extra" fields, go to the Options Screen and set "Char Int" to 0. There are numerous options/ features that can be set. These are controlled by the Coding and in Adaptation Channel 62. When we published a simple table, many people didn't understand it, so here's an explanation: Let's look at Adaptation Channel 62 first (it is simpler, fewer bits than the Coding). The original value in a US 3.0L model is 95. Both a real VAG tool and VAG-COM display these values in decimal. 95 decimal is 5F hex, or 01011111 in binary. Value: 01011111 Bit: 76543210 Now we can correlate the bits with the chart for Adaptation Channel 62: State Bit Dec. Function ON 0 1 windows up with remote ON 1 2 windows down with remote ON 2 4 windows up with key in lock ON 3 8 windows down with key in lock ON 4 16 sunroof close with remote OFF 5 32 sunroof open with remote (does not appear to work) ON 6 64 sunroof close with key in lock OFF 7 128 sunroof open with key in lock (does not appear to work) Also, you will see if we add up the decimal values for each of the bits that are ON, we can verify that we did it right because we got the original Adaptation value of 95. 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 64 = 95. By now you're likely starting to wonder why "Windows with Remote" stuff doesn't work since the appropriate bits appear to be ON. To answer this question, we need to look at the coding the same way. The original coding in this car is 11788 (decimal). That's 2E0C in hex or 010111000001100 in binary. Again, we can again correlate the binary bits with the function table, just like we did above. ********************************************************* Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 23, 2006 Som sagt IKKE helt sikker på hvilke årsmodeller, typer og motorer som har longlife service. Derimot sikker på prosedyrene jeg har beskrevet for nullstilling, MEN.....om bilen er kodet om fra Longlife service til tid-km avhengig service skal den fortsatt nullstilles som om den hadde longlife. Altså i kanal 02. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 23, 2006 Hm.. Skjønner ikke helt dette jeg.. får ihvertfall ike opp noe på ant km / ant dager igjen til service. Står bare streker der istedetfor tall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 23, 2006 Som sagt IKKE helt sikker på hvilke årsmodeller, typer og motorer som har longlife service. Derimot sikker på prosedyrene jeg har beskrevet for nullstilling, MEN.....om bilen er kodet om fra Longlife service til tid-km avhengig service skal den fortsatt nullstilles som om den hadde longlife. Altså i kanal 02. Ok. Det vil si at man må da gå inn på hver kanal for og se om bilen er Longlife, hvis den er programmert om? Hva skjer om man prøver og nullstille i kanal 2 på en ikke LL? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 24, 2006 Hvor kan jeg finne Login Codes til VAG-Com for min bil? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 24, 2006 Lurer også på noe annet ang vag-com, Vil at vinduer og soltak skal lukke seg når jeg låser bilen, Mvh Geir Hvis du holder inne låseknappen på fjernkontrollen så lukker du vinduene og omvendt når du holder åpneknappen inne. Veit ikke om takluka følger med, men vinduene skal fungere iallefall. Men kanskje det er mulig å programmere det slik at det holder bare med et trykk på åpne/låse knappene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 24, 2006 Oki.. Har ikke prøvd dette.. takker for svar.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 24, 2006 Slenger meg på her jeg også og lurer på følgende: PÅ 1,9l tdi ahu skal tomgangs isprøytningsmengden være mellom 2,0 til 9,0mg/stroke og spenningen fra G149 være mellom 1,250V til 1,700V i dag målte jeg ca 1 til 1,2 mg/stoke og ca 1,26V fra G149, Iht litteraturen vil en verdi under 2,0mg/h bety at : ▪ fit a new injection pump noen ide om hvordan dette skal tolkes, min engelsk forteller meg at rich betyr rik = mye hmmm?? eller er dette bare flisespikkeri fra min side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...