#1 Skrevet Juni 22, 2006 Jeg har en golf 3 stasjonsvogn. 1.8 liter som koker og 0 sirkulasjon. Jeg satset litt på filsøking i form av bytting av deler. Først byttet jeg termostat. Ble ikke bedre Så byttet jeg vannpumpen og det ble heller ikke bedre. Har spylt gjennom systemet. Og radiatoren er ikke tett. Kan det være toppaktingen. Vifta starter ikke, og når jeg tyv kobler vifta, koker den ikke. Eksosen er en tanke hvit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2006 Da må du få vifta til å virke, det er jo en temp-sensor som skal sette i gang vifta. At den ryker hvitt KAN skyldes vann inn i forbrenningskamrene, enten via toppakn, sprekk i toppen el sylinder. Men husk på at det hender man blir lurt litt av fargen på eksosen. Rein forbrenning avgir jo vanndamp, og den er faktisk hvit den og... Blåser det forbrenningstrykk inn i kjølevannet kan dette skape dårlig sirkulasjon på vannet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2006 Har tittet litt på den temp føleren også, er kanskje lurt å bytte den først, og hvis ikke det fungere, så gå på topp pakningen. Det merklige er at jeg ikke kan kjenne noen sirkulasjon i slangene til og fra radiatoren... Virker ikke som det kommer nok vann ned i vannpumpen, der termostaten sitter, slik at den får åpnet. Er ikke noe fart i den nedre slangen inn på radiatoren Har sett på oljen, og den er fin som fy. Ikke noe hvit i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2006 Hvis motoren får vann inn i sylindrene så blir ikke nødvendigvis olja hvit. Bruker'n opp vannet så blir det borte før det får mulighet til å renne ned i bunnpanna. Hvis motoren ikke koker når vifta går, ville jeg tro at du har sirkulasjon på vannet, for ellers hadde ikke vifta hatt noen innvirkning. Uten sirkulasjon får du ikke flyttet "kaldtvannet" fra radiatoren og inn i motoren, m andre ord hadde det ikke spilt noen rolle om vifta gikk el ikke. Finn ut hvorfor ikke vifta går først ettersom den ikke koker når vifta går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2006 For å sjekke sirkulasjon tar du av den tynne slangen på ekspansjonstanken mens bilen står og går. Det skal da komme vann ut av den og en jevn strøm/stråle da man ruser motoren litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2006 Jeg byttet i dag "bryteren" til viften. og det ser ut til at dette løste problemet. fant også ut at det var sirkulasjon. Tittet litt på eksosen igjen, og det fantes ikke hvit heller. var damp i går kveld pga våt eksos. problemet er derfor forhåpentligvis løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...