Audi 100: Hvordan ta ut batteriet??

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske nylig fått meg en 1986 Audi 100 CS Q, og vi holder for tida på å bli kjent med hverandre. Og jeg må nokså flau innrømme at etter å ha stelt med biler "i flere tiår" får denne bilen meg iblant til å kjenne meg som en komplett amatør.

I går kveld for eksempel, da batteriet brått og uventet var flatt, skulle jeg ta det ut og sette inn et annet jeg har stående. Vanligvis en easy match, ikke sant? Vel, først måtte jeg jo finne batteriet. Aha! Det lå altså gjemt under plastdekselet mellom underkanten av frontruta og torpedoveggen. Gjennom to store, runde skrulokk over polene kommer jeg til for å lade det. Men hvordan i huleste får jeg det ut av bilen?? Umiddelbart kan det se ut som at enten må hele dekselet bort, eller jeg må fiske batteriet ut gjennom hanskerommet! Så vanskelig kan da ikke de tyske ingeniørene ha gjort det-?

Tips mottas i takknemlighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, den bilen er glimrende å skru på. Bare dra av gummi lista over torpedoveggen som fester plastdekselet og vipp opp plastdekselet. Du trenger ikke ta av vindusviskerarmer, du får nok klaring for å ta ut batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bilen er helt ålreit, det er jeg som er problemet!

Tusen takk for hjelpen, det var akkurat dette jeg trengte å vite. Pussig nok så jeg ikke metoden nevnt verken i instruksjonsboka eller i noen av reparasjonsbøkene jeg har pådratt meg.

I ettermiddag skal batteriet ut, igjen takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.