Bremser Golf II 8v/16v/G60

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på forbremser og bakbremser på disse bilene? På min 88 16v står det 239mm skiver (bilen er registrert i slutten av 87) Mens delebilen min har større bremser! Tipper 256mm framme.

Men hva er dim på G60? 284mm? Og hva er forskjellene ellers på bakstillingene på disse tre bilene? Tenker å oppgradere mitt, og hvis det er forskjeller på bakstillingene til en 88 16v kontra G60, hva er det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8v:

236x20 foran (VW II)

226x10 bak (Lucas / Girling)

16v

236x20 foran (KR) (VW II)

256x20 foran (PL) (Lucas / Girling 54)

G60:

280x22 foran (Lucas / Girling 54)

Bakakslingene er helt like mao.. stabstag er det på alle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, det var raskt svar: smil :

Med andre ord trenger jeg ikke bytte bakstillingen. Men framme kan det være en ide å sette bremsene fra delebilen da. Eller skaffe G60 bremser.

Kan jeg bruke spindlene fra 239mm bremsene på 256mm eller 284mm? Og hvordan er det ellers med bremsekraftforsterker og sånt, passer dette overens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er desverre forskjellig spindel fra 236 til 256 bremser!

men ANTAR at det er samme spindler fra 256 til 280 bremser..

da er det kun caliper braketten som er forskjellen..

066.jpg

071.jpg

Dette er bildene fra bremsene jeg har 256x20mm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, da stemmer nok det, mener og å ha hørt at det er små spindler på 8v bremsene og store på 16v og G60. Trenger bare å kjøpe calipper og skiver fra G60 da:)

Takk for hjelpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener g60'n har girling 54 caliper.. og at det er braketten mellom nav og caliper som er forskjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.