#1 Skrevet Juni 23, 2006 Navigasjonen viser bilen mange km feil. Reiser snart på bilferie til Italia og Frankrike så det hadde vært fint å få fikset dette. Hva kan være feil? Tydeligvis fungerer antenna fordi den får inn satelitter og "bilen" på displayet beveger seg når jeg kjører. Problemet er bare at det er så langt unna hvor jeg i virkeligheten befinner meg. Til info er bilen en 99 A6 Avant. Videre har jeg skiboks på bilen men tviler på at det har noe å si. Fins det noe kalibrerings funksjon i Navi+ eller lignende å bruke? Takknemlig for all hjelp Kjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2006 gps'n er rett. er kartet som er feil forhold til den. Finnes sikkert en funksjon der du kan flytte kartet, uten at jeg har noe i det heletatt peiling på bilnavigasjon. Båtmann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2006 Navigasjonen viser bilen mange km feil. Reiser snart på bilferie til Italia og Frankrike så det hadde vært fint å få fikset dette. Hva kan være feil? Tydeligvis fungerer antenna fordi den får inn satelitter og "bilen" på displayet beveger seg når jeg kjører. Problemet er bare at det er så langt unna hvor jeg i virkeligheten befinner meg. Til info er bilen en 99 A6 Avant. Videre har jeg skiboks på bilen men tviler på at det har noe å si. Fins det noe kalibrerings funksjon i Navi+ eller lignende å bruke? Takknemlig for all hjelp Kjell Er du sikker på at du for inn satelitter? Har du vært inne på settings og gps viewer? Hørtes ut som du har samme problemet som jeg med defekt antenne pga vannintrengning. Ikke helt uvanlig på triplex antenna til avant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2006 Sjekket igjen og NEI jeg får IKKE inn noen satelitter. Men, i dag valgte jeg "position in map" og Navi+ viste bilen riktig sted i kartet. Mulig at den er litt "on and off" med satelitter. Uansett, ja det virker som om det kan være GPS antenna. Hvordan bytter man denne? Dyrt hos Møller? Kan det være annet enn antenna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2006 Sjekket igjen og NEI jeg får IKKE inn noen satelitter. Men, i dag valgte jeg "position in map" og Navi+ viste bilen riktig sted i kartet. Mulig at den er litt "on and off" med satelitter. Uansett, ja det virker som om det kan være GPS antenna. Hvordan bytter man denne? Dyrt hos Møller? Kan det være annet enn antenna? Min var også slik at den av og til virket. Kan jo selvfølgelig være en dårlig kontakt, men siden disse antennene er en svakhet skal jeg nesten garantere at dette er feilen. Koster 2400,- ca hos Bodø Bil. Dette er uten pisken. Fikk tilbud fra Bilomsetningen BB på 1980,- original. Uoriginal Calero antenne fra Bilradiospesialisten koster ca 1300,-. Denne antenne er litt tvilsom siden kontaktene ikke passer 100%. Man må også legge opp ny kabel helt frem til navien. mvh Ben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...