Anbefalte innlegg

Hadde bilen min på service igår, '03 A4 TDi Quattro.

Byttet da olje på gir og kardang.

Det jeg lurer på er åssen olje disse skal ha.

Fikk beskjed om at de skulle ha vanlig GL-5 olje siden de ikke hadde noen form for brems eller sperre, stemmer dette?

Mener jeg har lest/hørt om at det nye systemet har automatisk bremsende / sperrende bak og midt diff..er jeg helt ute på jordet nå? : flau :

Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være helt skråsikker her nå, men "sperra" på din bil er det vel ABS systemet som tar seg av. Altså slik at hastigheten på det spinnende hjulet bremses av bremseklossene styrt av ABS styreenhet og pumpe, slik at mer kraft blir overført til det hjulet som faktisk har tak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være helt skråsikker her nå, men "sperra" på din bil er det vel ABS systemet som tar seg av. Altså slik at hastigheten på det spinnende hjulet bremses av bremseklossene styrt av ABS styreenhet og pumpe, slik at mer kraft blir overført til det hjulet som faktisk har tak.

Stemmer :)

Vanlig åpen diff på B5'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så ingen spesiell olje her?

Takker for svar gutter.. :)

Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at det går ann å bruke litt deler fra B4 og sette på B5 jeg så man kan ha full sperre. Noen som vet litt mer...

Er vel en på forumet her som har bygd om til det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.