#1 Skrevet Juni 23, 2006 Testet min nyinnkjøpte G-Tech PRO SS i dag på min A4 1.8T,flere som har dette her? Mine tall: - 99mod A4 1.8T m/BSR Steg 1 prog. - 159hk og 265NM ved 3980rpm - 0-100km/t på 7.35sek - Med 2stk i bilen,total tyngde er da 1545kg inkl ALT. Er ikke dette dårlig med chip? Den måler jo HK på hjulene på en måte men hvor mye er HK er det i motoren da? Hvor mye tar drivverket? PS: Dette ble selvfølgelig testet på lukket område,Gardermoen Raceway! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2006 hørtes lite ut, burde vel fått en 180whp!? skal det være 220hk chiP!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2006 hørtes lite ut, burde vel fått en 180whp!? skal det være 220hk chiP!? Hmm,er Steg 1 chip,så skal være 196hk den chippen gir. Men 0-100 på 7.35sek er da ikke galt,så er vell da 180-190hk i motoren skulle en tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2006 ok, om det er 196 hk den skal gi så tenker jeg nok at 160whp er ganske riktig ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2006 Mange meninger om tap, men i området 20-25 % ligger det sannsynligvis, iallefall på quattro. Det som kommer i tillegg som ikke G-techen tar med i beregningen er luftmotstranden, den er ikke fryktelig stor ved måling på 2. gear men noe er det jo (kan beregnes dersom du har verdier for luftmotstanden på bilen din). Noe du kan oppdage dersom du tester diverse biler med gtechen, er at rpm signalet ikke er helt korrekt. Du kan teste det ved å dra motor helt ut til sperra, da bør g-techen vise tilnærmet samme max turtall som det turtallsperra ligger på. Denne usikkerheten medfører at alle grafer som plottes mot rpm er vanskelig å sammenligne fra bil til bil. G-målingen skal være den mest korrekte målingen, da det er disse som danner grunnlaget for videre beregning. Brukt på samme bil ser den ut til å ha stor reproduserbarhet, så i tilfelle du oppgraderer noe så bør det kunne sees. Den viser også om du har noen uregelmessigheter med motor, grafene skal være jevne og uten brå endringer. Husk at veien du tester på bør være bra. mvh, Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2006 Mange meninger om tap, men i området 20-25 % ligger det sannsynligvis, iallefall på quattro. Det som kommer i tillegg som ikke G-techen tar med i beregningen er luftmotstranden, den er ikke fryktelig stor ved måling på 2. gear men noe er det jo (kan beregnes dersom du har verdier for luftmotstanden på bilen din). Noe du kan oppdage dersom du tester diverse biler med gtechen, er at rpm signalet ikke er helt korrekt. Du kan teste det ved å dra motor helt ut til sperra, da bør g-techen vise tilnærmet samme max turtall som det turtallsperra ligger på. Denne usikkerheten medfører at alle grafer som plottes mot rpm er vanskelig å sammenligne fra bil til bil. G-målingen skal være den mest korrekte målingen, da det er disse som danner grunnlaget for videre beregning. Brukt på samme bil ser den ut til å ha stor reproduserbarhet, så i tilfelle du oppgraderer noe så bør det kunne sees. Den viser også om du har noen uregelmessigheter med motor, grafene skal være jevne og uten brå endringer. Husk at veien du tester på bør være bra. mvh, Johan RPM`n på G-tech`n stemmer 100% med RPM på bilen nå,justerte først hvor rødmerkingen begynner og deretter tomgangen ned til 800rpm som bilen har på G-tech`n,så de matcher perfekt. Legger ut grafer etc av "turen" etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2006 Litt o.t, men kan noen forklare meg hvordan g-tech'n henter info'n sin? RPM osv.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2006 G-tech har følere som føler på G-kreftene. Den nye typen har flere følere, slik at den kompenserer for helling sideveis og svinger. Det finnes lister over frontareal og dynamisk bremsing (sett ut ifra fart) på alle biler. Spør Velox Motor, de vet hvor slikt finnes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2006 Min PRO SS måler side G-Krefter,bakover G-Krefter og selvsagt fremover G-Krefter,klarte MAX 1.10G i side G-Krefter i en sving,skrek bra i hjula da.. Mine målinger: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2006 Flere bilder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2006 Siste bildene.. Btw: Jeg skaffer disse G-Tech PRO SS målerene til en bra pris,sjekk her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56883 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2006 Litt o.t, men kan noen forklare meg hvordan g-tech'n henter info'n sin? RPM osv.? Det eneste du trenger og gjøre er og smekke sigarett tennerkabelen som sitter på G-Tech`n i siga tenneren i bilen,derifra måler den hvilket RPM bilen har.Dette er heeeeeelt eksakt,100% likt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2006 Er det mulig å få den til å gjøre 0-100km/t og ikke 0-60mph? Forresten så er 100 km/t = 62 mph. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 24, 2006 Siste bildene.. Btw: Jeg skaffer disse G-Tech PRO SS målerene til en bra pris,sjekk her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56883 Skaffer du RR versjonen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 24, 2006 Er det mulig å få den til å gjøre 0-100km/t og ikke 0-60mph? Forresten så er 100 km/t = 62 mph. Jepp,setter den bare over på KMT/Meter måling i stedet for MPH/Feet måling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 24, 2006 Skaffer du RR versjonen også? Jepp,skaffer den for 2500kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 24, 2006 klarer lixom ikke helt og stole på detta greiene der jeg.. må jo være helt bestemt feil? takke meg til dyno maskiner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 24, 2006 klarer lixom ikke helt og stole på detta greiene der jeg.. må jo være helt bestemt feil? takke meg til dyno maskiner Det virker helt fint, tro meg, men spander på det lille ekstra som en RR koster. Her en kurve slik den ser ut i programmet som følger med RR : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 24, 2006 Jeg synes det funket veeeldig bra i hvertfall,jeg skaffer oxo RR modellen folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 24, 2006 hvordan leser den ut RPM om den ikke kobles til noen plasser da? tviler på at boksen er synsk.. skeptisk.. ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 24, 2006 hvordan leser den ut RPM om den ikke kobles til noen plasser da? tviler på at boksen er synsk.. skeptisk.. ja! Ehh,den kobles jo til bilen da,via sigarett tenneren! RPM på G-Tech`n min og speedometeret mitt er akkurat likt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 24, 2006 du vil vel heller ikke få riktige resultat vis du spinner heller da.... slet en del da jeg testet på gamle golfen min... men 0 til 100 og kvartmil testene er jo ganske nøyaktige da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 24, 2006 du vil vel heller ikke få riktige resultat vis du spinner heller da....slet en del da jeg testet på gamle golfen min... men 0 til 100 og kvartmil testene er jo ganske nøyaktige da Det klart,merket at jeg fikk færre hk når det hadde regnet og var bløtt ja. Men når det er tørt synes jeg det funket bra,litt hjulspinn har man jo da oxo i begynnelsen i 1 og 2gir men ikke så mye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 25, 2006 Det klart,merket at jeg fikk færre hk når det hadde regnet og var bløtt ja. Men når det er tørt synes jeg det funket bra,litt hjulspinn har man jo da oxo i begynnelsen i 1 og 2gir men ikke så mye.. ikke om du har quattro nei... men en stakkars golf med framhjuls trekk, da spinner det veldig mye.... klarte 0-100 på 6.0 blank med piggfrie vinterdekk da.... ifølge g-techen og 402 på 13.02 og ca 185 i sluttfart men om dette stemmer vet jeg ikke da det blei mye spinning: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 25, 2006 hvordan leser den ut RPM om den ikke kobles til noen plasser da? tviler på at boksen er synsk.. skeptisk.. ja! Kobles til sigarettenner'n og leser spenningsvariasjoner. Pga at biler i dag har vekselstrømsdynamo så blir det litt variasjoner i spenningen selv om det er en likeretter i dynamoen. Det er disse variasjonene G-Tech'n bruker til å kalkulere RPM ut fra. Du ruser bilen til to angitte turtall og G-tech'n lager en skala ut fra disse to verdiene. Biler med likestrømsdynamo eller med reim som slurer litt får problemer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...