Skraping i høyttaler fremme..

Anbefalte innlegg

Det gjelder en høyttaler i en 2002 Audi A4 Avant. Den ene høyttaleren fremme på førersiden skraper og kutter når jeg spiller på lavt volum. Har hatt den inne på verkstedet p.g.a. garanti. De kan ikke finne noe. Det lå en feilmelding inne på spilleren, som de slettet, men det hjalp ikke. Noen som har et tips om hva det kan være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en dårlig lodding, og da varierer det ofte litt. Når en måler kan det være helt greit, fordi loddingen ligger inntil, mens når jeg kjører så kan vibrasjoner gjøre at det blir kontakt/ikke kontakt hele tiden.

 

Hadde det i ett delefilter, så det når jeg åpnet og så det var en rundt sort ring rundt ett loddepunkt. Men sikreste er event å lodde over alle punktene, og tilføre litt loddetinn. Og rense bort flussmiddelet med sprit etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Takker for svar. Jeg var innom hos dem her om dagen, for da hadde det skurra hele dagen. Selvfølgelig når de skulle høre etter, så var alt i orden. De snakket om at de kanskje ville bytte hele høyttaleren. Er sikkert bare en bagatell. Det som er litt rart er at det blir ikke verre og ikke bedre under kjøring. Men skurringen blir borte når jeg skrur opp volumet på spilleren. Alt er originalt m.t.p anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet i min 2002 avant...... Du får si ifra om du får løst problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte engang ett helt nytt element, og da minner symptomene litt om dine, da var det høyttaleren som var "skakk" slik at den ikke gikk lineært igjennom magneten, da var det nytt element som fikset biffen...så kanskje bytte hele greia er rett ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min A4 '02.

Hadde bruktbilgaranti på bilen, så det ble Møller Trondheim som fikk jobben med å feilsøke. Jeg mente at det var høttaleren som var problemet, men det kunne det ikke være fikk jeg beskjed om, da høttalerne aldri var noe problem. De skiftet derfor spilleren, noe som viste seg å ikke hjelpe. Så gikk de over ledningsnettet, noe som heller ikke løste problemet. Til slutt så prøvde de å skifte høyttaleren (selv om det aldri er noe galt med disse). Og jammen tror du ikke det løste problemet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe.....ja der ser du. Jeg tror det løser seg hvis de bytter høyttaleren. Men da veit jeg i allefall at det er flere som har hatt problemer med dette, som jeg kan vise til. For stikke innom dem nå til uka, og få satt opp en time. Takker for hjelpen alle sammen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ole Espen!

 

Dette er en vanlig feil på din type bil. Årsaken er irrdannelser i stikket til dørledningsnettet (i A-stolpen). Leser i tråden her at høytalerbytte gjorde underverker, men setter mine 2 cent på irr i stikk som er den vanligste feilen. Veldig enkelt å kontrollere selv er det også. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ole Espen!

 

Dette er en vanlig feil på din type bil. Årsaken er irrdannelser i stikket til dørledningsnettet (i A-stolpen). Leser i tråden her at høytalerbytte gjorde underverker, men setter mine 2 cent på irr i stikk som er den vanligste feilen. Veldig enkelt å kontrollere selv er det også. :-)

 

Takker for svar. Var innom verkestedet i dag. Satte opp en time til bytte av høyttaler samt sjekke ledningsnettet. Da skulle det sikkert løse seg:) Skal få de til å sjekke opp det med irring. Takker for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.