#1 Skrevet Juni 25, 2006 Skiftet radiator, og måtte løsne hydraulikkslange. Mistet ved første start SERVOSTYRING, og etter å ha kjørt 1 km, BREMSEKRAFTEN! HAdde da litt under min på beholderen, dvs. jeg hadde ikke "tømt" systemet for olje! Etterfylte olje. Har forsøkt å vir ratt m motor igang, men ingen effekt på hverken servo eller bremsekraft..og kjørt noen turer, uten effekt. Det er trykk på veskebeholderen, og oljen beveger på seg (ikke luftbobler, men akkurat som om det blir pumpet olje mot beholderen..) HAr luftet systemet, ved å vri gjentatte ganger til maks mot høyre, og venstre... og kjørt endel km... uten resultat.. Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2006 har du fylt etter med oil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2006 har du fylt etter med oil? Ja, har både tømt beholder og fylt på igjen.. kom gjerne med flere tips.. alt mottas med takk: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2006 Har ikke greie på dette her, men du har ikke sølt noe olje på reimhjulene når du dilla med den hydraulikkslangen? sånn at du faktisk ikke drar rundt pumpene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2006 Har ikke greie på dette her, men du har ikke sølt noe olje på reimhjulene når du dilla med den hydraulikkslangen? sånn at du faktisk ikke drar rundt pumpene? takk for tips, men sjekka nettopp, hjula går rundt de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2006 Pumpa liker ikkje å gå tørr. Da kan den bli øydelagt. Starta du bilen uten olje i systemet, eller fylte du på først? Skal ikkje vere nødvendig med anna lufting enn å snu rattet frå fullt venstre til fullt høgre nokre ganger, og evt. pumpe bremsen litt. Du kan jo sjekke om du har trykk på systemet ved å forsiktig løyse koplingen inn på "bomba" (trykkakumulatoren) litt. Da skal det piple ut. Rart at du ikkje får trykk på systemet viss det er bevegelse i veska i tanken. Meiner det skal vere ein trykkreduksjons ventil ein plass og eg, men aner verken kor denne sitter, eller korleis den virker. Har lest ein plass at det er ulikt trykk på servo og på bremsekraft-delen av systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 26, 2006 Startet med "for lite"olje i systemet ja... men etterfylte etter 2 km..det var såvidt under minimumsmerket, får vel håpe ikke pumpa er ferdig og/eller skadet. Det "rører" seg ganske bra i beholderen, så jeg antar at noe lager dette trykket, og antar det er hydraulikkpumpa... Er det noen i Gjøvik-Lillehammerområdet (eller Oslo) som føler seg kvalifisert til å hjelpe meg, så betaler jeg gledelig for jobben!!!! TAkk for alle tips så langt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2006 Skiftet radiator, og måtte løsne hydraulikkslange. Mistet ved første start SERVOSTYRING, og etter å ha kjørt 1 km, BREMSEKRAFTEN! HAdde da litt under min på beholderen, dvs. jeg hadde ikke "tømt" systemet for olje! Etterfylte olje.Har forsøkt å vir ratt m motor igang, men ingen effekt på hverken servo eller bremsekraft..og kjørt noen turer, uten effekt. Det er trykk på veskebeholderen, og oljen beveger på seg (ikke luftbobler, men akkurat som om det blir pumpet olje mot beholderen..) HAr luftet systemet, ved å vri gjentatte ganger til maks mot høyre, og venstre... og kjørt endel km... uten resultat.. Takk for hjelpen! Da er problemet IDENTIFISERT, men ikke løst. Pumpa er ødelagt, selv om det "bobler" i beholderen.. fkk den testet på FMS som bekreftet at den var ødelagt. Så da er det bare å bytte, koster 6200 m AudiVolkswagenklubbrabatt på Møller: bh : 2500 (ikke prutet) på Norsk bildelsenter... og 1100 fra en meget hyggelig RS2-eier!! Legger ved en god beskrivelse (antar jeg) på skifte av hydraulikk/servor/bremsekraft-pumpe mm.. TAkk for all hjelp fra dere i klubben Brake & Hydraulic Problems.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...