Ombygging til s2... noen som er flinke til å skru som vil tjene en slant

Anbefalte innlegg

Begynner og bli litt utolmodig med bilen min... har en coupr quattro som skal bygges om til s2..

var i sverige og hentet en komplett s2 for litt siden, men har nok ikke skrudd nok til att jeg vil gjøre jobben aleine...

Noen som vil...???:confused:

 

Mvh Christoffer Beck

94378000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som hvet ca hvor lang tid dett vel ta..???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve jobben med å koble fra gml motor/ girkasse, skru den ut og skru inn ny motor å gir, vil jeg si går på en helg.

men dette er jo om du har alt du trenger klart.. er alltid et eller annet man finner ut mangler mens man holder på.

 

så er det kobling av elekronikk, dette kan gå greit det og, men dukker jo alltids opp noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste vil jo gå greit da du har en hel delebil å ta fra.. Men det kan ta lengre tid enn man planlegger da det hele tiden dukker opp ting som ikke har blitt regnet med..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å snakke om at man alltids finner en dårlig foring, en råtten gummislange eller noe annet småtteri man bør/må fikse før man går videre, og det får ting til å ta tid. Å få ut gammel motor/girkasse og få inn det nye er nok gjort på en lang dag eller to vanlige, understell likeså, men alle elektriske koblinger kan ta en stund..

 

Regn med at et sånt prosjekt tar 3 ganger så lang tid som du tror og koster dobbelt så mye. Been there, done that.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt å få den godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har mye å si på hvordan motor du skal sette inn også. 3b motor vil lette jobben MYE på det elektriske.

 

Når det gjelder skruing, så må du bare tørre ;) Det er ikke så vanskelig.

Fikk selv hjelp til det elektriske. Med 3b motor er det plug and play

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar. ts racing kunne gjøre jobben på ei uke, men de kan og ta betaling... hehe

har en kamerat som er veldig flink, så vis det ikke er så får han jobben..

Skal ha den godkjent tenkte jeg, er vel ikke så vanskelig det når jeg har en hel delebil.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel være muli å få det godkjent da ja. Det er ikke importbil..? (tenker på avgifter...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke bare registrere s2`en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke bare registrere s2`en?

 

Må vel betale avgift da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel betale avgift da.

da er det jo en tanke om avgiften er større enn coupeQ'en er verdt ved salg.. aner ikke hva en sånn avgift kommer på, men du har vertfall en bil som er mye mer verdt enn en ombygd coupe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par tips.

Ta mange bilder av ledningsstikk/deler du skrur av.

Merk alle ledninger/stikk med tape og skriv hvor de skal kobles.

 

Går veldig mye tid vis en skal finne ut av det i etterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par tips.

Ta mange bilder av ledningsstikk/deler du skrur av.

Merk alle ledninger/stikk med tape og skriv hvor de skal kobles.

 

Går veldig mye tid vis en skal finne ut av det i etterkant.

 

Enig. Men hvis det er en 3b motor, så skal stikkene inn på samme sted som de satt. passer bare et sted(mener jeg å huske)

 

Hadde jeg skrudd effektivt hver kveld, så skulle jeg klart den konverteringen jeg gjorde på min bil fra fredag kveld til søndag neste helg. altså 2 helger og en uke med skruing. det er seff hvis man har alt, eller får skaffet det innen rimlig tid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.