#1 Skrevet Juni 25, 2006 Nå som bilen endelig var strøken både innvendig og utvendig, og klar til salg, så måtte det uheldigvis bli noe galt. Og ikke nok med det, jeg er avhengig av bilen for å komme på jobb de nærmeste dagene. Det som har skjedd er at retur-kjølerøret/slangen fra turboen har sprukket. Rett før røret kobles inn på retur-tuten for kjølevann fra motoren så har slangen sprukket. Det er en liten slangebit som kobler sammen røret fra turboen med det røret som fortsetter videre inn på utløpet fra motoren. Antar slangen er der for at metallrørene skal kunne vibrere uavhengig av hverandre. Uansett så går det ikke å bare skifte slangebiten da den er flenset fast i den ene metallrør-enden. Spørsmålet er hvor slikt kan skaffes kjapt og rimelig. Bilen det er snakk om er en A200 TQ -88, motorkode MC. Legger ved utklipp fra ETKA som viser aktuell del, nr 26. mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2006 Det samme skjedde meg for en måned siden. Det er bare å skjere bort flensen å montere en vanlig kjøleveske slange og erstatte flensen med en skruklemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2006 Det samme skjedde meg for en måned siden. Det er bare å skjere bort flensen å montere en vanlig kjøleveske slange og erstatte flensen med en skruklemme. Det var det vi også fant ut etter hvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...