#1 Skrevet Juni 25, 2006 Har en 97' AEB motor som jeg plages med. Har en kompis på merkeverksted og vi fant ut med noe han kalte VAS, dvs en noe heftig merkeverksted utgave av vag-com, at lambda gir rette verdier men at ECU ikke korrigerer! Det var en prosentskala der som skulle vise hvor mye ECU korrigerer i forhold til spenningen ut fra lambda, men denne viser 0% uansett samme hva!? Noen som har god peiling som skjønner hva jeg mener eller har en mulig løsning på problemet? Bilen fjusker nemlig veldig når den er varm! Ingen andre feilkoder om mager/fet blanding eller noe som helst! har og byttet LMM, n75, coiler, temp sensor og heller den smørja der uten å få bort fjuskingen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2006 Oppdatering: Nå fjusker bilen åsså før den blir orntlig varm! Da jeg tok den i morges kom jeg knapt 300 meter før den bynte å fjuske! Noe sier meg at det allikevell ikke er ecu da denne ikkje skulle kunne bli dårligere og dårligere!? Bilen er og blitt periodisk tungstartet etter at gasspjeld ble grunninnstilt.. Kan det være feil på dette selv om det ikke er feilkoder på det og vi fikk opp "ok" etter at det ble innstilt? Noen som kan sjekke hvilket delenummer det er på min ecu? Dette står i serviceheftet: wauzzz8dzva150190 8d5 0h5 0716923 Ikke sikker på hva som er hva da det er tysk og jeg skjønte pent lite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2006 Sjekk bensintrykket;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2006 Det har vi gjort.. 3.5 bar på tomgang og litt mere/mindre ved gasspådrag.. Koblet jeg fra slangen mellom bensintryggsregulatoren og innsugsmanifoilen så gikk den opp til litt over 4 bar.. Dette er vell riktig? Skal prøve å få trykktestet systemet i morgen.. Hvor stort trykk kan jeg teste på? 1 bar skulle vell gå bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2007 hva skjedde her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2007 Tja.. Gammel tråd, men da jeg fikk 4 nye coiler så ble det fart i sakene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...