Trondheim: 200 20v goes børsta stål, 100 10v goes regnskog

Anbefalte innlegg

Da er nok en søndag slått ihjel i godt selskap. Det betyr stort sett at jeg har skrudd bil, og at utfallet ble nogenlunde brukbart.

Kjørte opp til Simon utpå dagen for å bytte bremsemaster, og kan nå skilte med bremser som faktisk slutter å bremse når jeg slipper bremsepedalen. : smil : Den gamle masteren blir nok donert til forskning siden panten bare var 240kr..

Men uansett, kunne jo ikke dra etter bare en sånn liten fort-gjort operasjon (okei da, det tok litt ekstra tid å tørke opp all bremsevæsken som flomma ut påkoblinga til clutchpumpa) så da ble operasjon "bytt interiørlistverk" satt i gang. Jeg har vært så heldig å kloa i et par-tre meter passende tilskjært regnskog, eller trelister fra en Audi V8 da. Simon ville gjerne bli kvitt plastskogen inni 200'en sin, så da kunne han jo få mine fine sorte lister?

Full av pågangsmot begynner vi å løsne dørtrekk. Jeg monterer selvsagt regnskogen med det samme. Vi finner ut at listverket på 100'en er i lakkert stål og Simon kommer da plootslich på at sort matt ikke er halvparten så bra som stål, og jeg må vel si meg enig i det? Så frem med slipemaskin og gå laus på listverket. Dette tar endel tid og selv begynner jeg å sloss av listene på dashbordet : bråk : Det går greit til slutt og så: på med V8-lister!.. Nei.. De passet ikke nei. De har helt andre fester, helt andre PÅLIMTE luftdyser og generelt sett irriterende store forskjeller på innfesting.

Så for å oppsummere kjapt: Simon har en 200 20v med stållistverk, jeg har listverk på dørene og gapende hull i dashbordet. Prosessen med å skjære vekk luftedyser og tilpasse festebraketter har begynt. Neste steg er å lime fast luftedysene fra det gamle listverket. Så prøve å få skrudd alt fast i dashen. Vi får se hva morgendagen bringer :)

Noen dårlige bilder selvsagt: (regnskogbilde kommer kanskje senere, hvis jeg får montert det :rolleye: )

Hva tror folket?

ymse_interior.jpg

20020vstal.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe : haha :

Det blir nok bra til slutt skal du se :)

Jeg kan informere om at dere ikke er de eneste som er blitt bitt av "skifte-lister-basillen." Jeg bega meg i forrige uke ut på å plukke av de lysebrune "tre"-listene i bilen min. Begynte å bli litt lei av disse etter hvert.

Veien videre gikk ut på å pusse ned og lakke de i bilens farge, LY9Z :)

Avslutter med et lag klarlakk, og jeg må si meg meget fornøyd! :D

Har høyre framdør og begge bakdørene igjen nå... Tok litt lenger tid enn planlagt, men det blir bedre enn "treverk" :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe : haha :

Det blir nok bra til slutt skal du se :)

Jeg kan informere om at dere ikke er de eneste som er blitt bitt av "skifte-lister-basillen." Jeg bega meg i forrige uke ut på å plukke av de lysebrune "tre"-listene i bilen min. Begynte å bli litt lei av disse etter hvert.

Veien videre gikk ut på å pusse ned og lakke de i bilens farge, LY9Z :)

Avslutter med et lag klarlakk, og jeg må si meg meget fornøyd! :D

Har høyre framdør og begge bakdørene igjen nå... Tok litt lenger tid enn planlagt, men det blir bedre enn "treverk" :P

Post gjerne noen bilder av hvordan det ble, går med planer om å utføre noe lignende selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=43535&stc=1&

Dette så slettes ikke dumt ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.