Satt på effektanlegg, helt død ved kald motor (golf 2)

Anbefalte innlegg

Har nylig satt på ett simons effektanlegg på golfen. (er en 1,8 90hk). Når motoren er kald så har jeg store problemer med bare å komme meg opp i 50-60 km/t i litt oppoverbakke, motoren blir bare stående på samme turtall når jeg trykker litt på gassen. Noen som vet hva som kan gjøres for å fikse dette? Er ikke noe problem i det hele tatt når motoren er varm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at du har byttet eksosanlegg skulle neppe ha noe med at bilen din trekker dårlig ved kald motor å gjøre...

Trenger nok litt mer opplysninger om tilstand på motor osv for å finne ut av dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... tenkte at det måtte være det siden at den ikke har oppført seg slik når jeg hadde det originale anlegget på. skjedde rett etter at jeg satte effektanlegget på. men ikke vet jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke har du herja med noen ledninger av noe slag?

 

 

 

hva slags motor er det snakk om ? er mange 90hk Golf 2 motorer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke herjet med noe annet nei:) bare tatt av det gamle og satt på nytt( fra katalysator og bak) ehh.. motoren er ett eller annet mono innsprøytning tror eg om jeg ikke tar helt feil. Er 90 modell om det har noe å si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dvs monojetronic :)

 

 

virker som om det er ett eller anna i tenninga di! har hatt utrolig store problemer med golfen min, som har samme motor som deg (RP)

 

 

min er nå i orden etter bytta av topp (eksosventil på 1'ern som hadde slutta)

 

 

men, som sagt, iom at den er dau, så virker det som om det er tenninga di det er galt med...

 

 

"raper" bilen når du gir på når den er kald ? kan være så enkelt som gåen tempsensor (blå)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta du eksosmanifolden din mens du holdt på? eller bare fra manifold og bakover....

 

Spør bare fordi om du har vært og rota i motoren for å skru ut manifolden kan du ha kommet borti en vakumslange eller lignende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så kriminelt mye vakuum på RP motorene.. elektrisk styrt det meste der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så kriminelt mye vakuum på RP motorene.. elektrisk styrt det meste der :)

 

eller lignende.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada :) hehe. så det.. men alikevel

 

 

 

er nok tenningstullball det er snakk om

 

 

 

jeg måtte forresten justere opp igjen tenninga mi da jeg fjerna katalysatoren..

 

blei helt på trynet når jeg fjerna den..

 

 

sjekka det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada :) hehe. så det.. men alikevel

 

 

 

er nok tenningstullball det er snakk om

 

 

 

jeg måtte forresten justere opp igjen tenninga mi da jeg fjerna katalysatoren..

 

blei helt på trynet når jeg fjerna den..

 

 

sjekka det?

 

Nå hare eg egentlig ikke så god peiling på motorer da, så vet ikke helt hvordan jeg skulle ha justert på det? Men når du nevner det så har tempføleren min beveget seg veldig lite samme hvor langt jeg har kjørt eller hvor tungt jeg har dratt. Tror du det kan være noe der da? Nålen står vanligvis stilt på 1/4 del av hele området den har å bevege seg på. Og om jeg ikke tar feil så skal det vanligvis ligge ca på midten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.