Anbefalte innlegg

Hvilken olje type/viskositet bør jeg kjøre på på en a4t? Bilen har rundet 200 tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står vel i service boken din, eller instruksjonsboka. er ikke noe forskjell på om motoren har gått 100.000 eller 200.000km, men du burde bruke helsyntetisk, og kanskje 5w 40 eller 5w 50 med vw audi specifikasjoner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Castrol Magnatec 5-40 og har ikke hatt noe problemer med det. Bytter konsekvent olje og filter hver 10 000 km.

 

I tillegg har jeg montert et større oljefilter beregnet for 1.8 t motoren fra 2001 og oppover med longlife service. Mener det heter 028/068 115 561 F, noe usikkert.

 

Med dette filteret økes oljemengden på motoren fra 3.5 liter til ca 4 liter. Dette gjør jeg fordi motoren da har mer olje å snurre i om du skjønner ( mer å fordele sot og møkk i ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Castrol Magnatec 5-40 og har ikke hatt noe problemer med det. Bytter konsekvent olje og filter hver 10 000 km.

 

I tillegg har jeg montert et større oljefilter beregnet for 1.8 t motoren fra 2001 og oppover med longlife service. Mener det heter 028/068 115 561 F, noe usikkert.

 

Med dette filteret økes oljemengden på motoren fra 3.5 liter til ca 4 liter. Dette gjør jeg fordi motoren da har mer olje å snurre i om du skjønner ( mer å fordele sot og møkk i ).

 

Dette var en god ide! Er filteret fra 2001 modellen bolt-on på AEB motoren altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA. Filteret har samme diameter på tetningsringen mot flensen som det originale selvom det har større utvendig diameter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker det filteret på min å, ikke noe problem. :)

 

Bruker Agip 10/60 olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.