Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har skiftet olje på 4,2 literen. Ble anbefalt full syntetisk Castrol Edge sport 0w/40 -på Mekonomen.

 

Er dette gode greier for denne maskinen? Har gått 215 000 km, og bruker litt olje...

 

Takker for innspill...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol lager meget bra oljer... men er overpriset sammen med Valvoline og Mobil1..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol lager meget bra oljer... men er overpriset sammen med Valvoline og Mobil1..

 

Valvoline og Mobil 1 er også overpriset sammenlignet med Fuchs Titan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valvoline og Mobil 1 er også overpriset sammenlignet med Fuchs Titan.

Det er jo det jeg skriver... Castrol, Valvoline og Mobil1 er alle overpriset nesten uansett hva man sammenligner med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,2T er en helt annen motor, men akkurat nå bruker jeg olje fra Fuchs Titan 5W-40. (http://www.oljelageret.no)

Har også brukt Castrol RS og SLX, Mobil1, Shell Helix Ultra, Statoil Lazerway (fra FK selvfølgelig), Elf og Fina. Alle oljene har vært syntetiske..

Jeg bruker kvalitetsoljer som jeg kan finne billig. Mobil1 kjøper jeg fra Bunkersoil og Shell fra Shells bunkeranlegg. Da er det ca. 1/2 pris av det man får på bensinstasjon/bilrekvisitaforretning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,2T er en helt annen motor, men akkurat nå bruker jeg olje fra Fuchs Titan 5W-40. (http://www.oljelageret.no)

Har også brukt Castrol RS og SLX, Mobil1, Shell Helix Ultra, Statoil Lazerway (fra FK selvfølgelig), Elf og Fina. Alle oljene har vært syntetiske..

Jeg bruker kvalitetsoljer som jeg kan finne billig. Mobil1 kjøper jeg fra Bunkersoil og Shell fra Shells bunkeranlegg. Da er det ca. 1/2 pris av det man får på bensinstasjon/bilrekvisitaforretning.

 

Kanskje jeg skulle prøve FK olja neste gang? Funker den fint på 4,2 maskinen? Litt kjipt å fylle så dyr olje hvis man kan bruke billigere som er like god. Spesielt siden det bruker såpass også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.