KRIIIIIISE !!!!! Hydraulikk ventil !!!!!!!

Anbefalte innlegg

All hydraulikkoljen til nivåreguleringen rant ut av bilen i går. Det viste seg at ventilen under på venstre side bak lekker som en sil. Bilen er en Audi 100 Quattro Avant 2,3 1990 mod.

Ny ventil koster hos Audi 9000,- !!!!!!! Har noen en liggende som fungerer?

9000,- + evt. nye trør + jobb... Orker ikke å tenke på hva det kommer til å koste. Please se etter om noen av dere kan ha en liggende....

Ring meg helst!!! Mobil 48200560 Hilsen Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er delen såpass spesiell at f.eks. Tess eller andre som driver i slanger/rør/ventiler butikk ikke kan ha noe passende? Det kan jo være et alternativ til Møller.

Og om du ikke finner noe, og fortsatt ikke har lyst å blåse 9k++ så er det en grei løsning å bytte hele fjærbeinet med et fra en 100 avant q uten nivåregulering. På en såpass gammel bil er jeg rimelig sikker på at det går i stykker noe mer bak der om ikke så lenge uansett : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mulig å få tak i noen overhalingssett da ? Evt levere den inn til overhaling/skifte av o-ringer etc hos en spesialist ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mulig å få tak i noen overhalingssett da ? Evt levere den inn til overhaling/skifte av o-ringer etc hos en spesialist ?

 

Jo det kan jo være mulig å overhale. Tviler vel på det.

Vet ikke helt hvordan selve ventilen er satt sammen.

Sjekker nå med en kontakt i Tyskland. Han sjekker pris på ny der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All hydraulikkoljen til nivåreguleringen rant ut av bilen i går. Det viste seg at ventilen under på venstre side bak lekker som en sil. Bilen er en Audi 100 Quattro Avant 2,3 1990 mod.

Ny ventil koster hos Audi 9000,- !!!!!!! Har noen en liggende som fungerer?

9000,- + evt. nye trør + jobb... Orker ikke å tenke på hva det kommer til å koste. Please se etter om noen av dere kan ha en liggende....

Ring meg helst!!! Mobil 48200560 Hilsen Lars

 

Sjekk ebay og søkp å erspektive land, f.eks på tysk, svensk etc.

Jeg har gode erfarinrger med dette. Bruk paypal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ebay og søkp å erspektive land, f.eks på tysk, svensk etc.

Jeg har gode erfarinrger med dette. Bruk paypal

 

Har sjekket med Tyskland. Ca. 5000,- inkl. tysk moms. Det er for ille med nesten 100% påslag når det selges i Norge.

 

Takk for tips :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk de 5000 til å bygge om til standarddempere bak. Den nivåreguleringen er en plage. Vedder en hundrings på at demperene dine lekker straks du får fikset ventilen ( hvis de ikke lekker alt da :P ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk de 5000 til å bygge om til standarddempere bak. Den nivåreguleringen er en plage. Vedder en hundrings på at demperene dine lekker straks du får fikset ventilen ( hvis de ikke lekker alt da :P ).

 

Ja du er sikkert inne på noe. De lekker litt allerede. Men ikke mye. Mest svetting. Å bygge om er et prosjekt jeg ikke kan. Blir nok dyrt når den jobben må settes bort også. Deler + jobb. Men jeg er med på tanken.

Blir vel til å kjøpe Audi uten Quattro og uten nivå neste gang. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel til å kjøpe Audi uten Quattro og uten nivå neste gang. :o

 

: eek : Hvorfor i all verden uten Quattro...

 

Kan ikke tro at det er så veeldig stor jobb fjærne nivå reguleringen.. Er vel i hovedsak dempere + div (tror jeg da)

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : Hvorfor i all verden uten Quattro...

 

Kan ikke tro at det er så veeldig stor jobb fjærne nivå reguleringen.. Er vel i hovedsak dempere + div (tror jeg da)

 

Tom R

 

Det er ingen heksekunst å koble ut dette systemet nei.

Bak tar man ut "støtdemperne" med fjær og erstatter med komplette fjær+dempere fra en bil uten nivåregulering. 3 muttre og 1 bolt+mutter på hver side.

Foran trenger man egentlig bare å koble materøret til hydraulikken med tilbakeløpsrøret slik at trykket går rett i tanken. Det er jo uansett det som skjer når systemet har bilen på korrekt nivå og alle akkumulatorer er fulle, så jeg ser ingen problemer med det.

I tillegg kan man jo ta ut alle rør, akkumulatorer og ventiler som henger igjen på bilen som dødvekt. Burde være grei skuring under oppsyn av noen som har skrudd litt før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje du kan bruke noe av dette?????

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56999

 

Takk for mye bra innspill. Blir nok å montere den nye ventilen fra Tyskland, hos Audisentrum. Har ikke sted å stå, heller ikke vil jeg begi meg utpå et prosjekt med å bytte til standard dempersystem.

Quattro er jo konge. Ingen tvil om det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.