Anbefalte innlegg

Siden det er mange prosjekttråder om mye rart her, men ingen lakkeringstråder (som jeg har sett), tenkte jeg å lage en. Hadde tenkt å lakkere bilen før sommeren, men ting tar tid... Nå er jeg omsider i gang ihvertfall. Bilen har gått 240 000km og har endel steinsprut, fargeforskjell, noe rust og litt riper her og der. Men utrolig nok ingen IKEA-bulker.

 

I forbindelse med lakkeringen skal jeg foreta litt diskret kleening, men ikke noe voldsomt. Søkket til nøkkelhull på bakluke er tinnet, takamtenna er fjerna, og skjøten på fangerene skal tettes. De svarte sidelistene skal lakkes i bilens farge. Har også handlet Cupleppe og facelift Angel-Eyes.

 

 

Slik så bilen ut før start:

liten2.JPG

liten3.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har demontert det meste nå. Har tatt av skjermene for å slipe rusten på innsiden av hjulbuene skikkelig. Sidevinsuer foran og bak skal ut etter vannsliping. Den svart matte plata på B-stolpen skal lakkeres svart blank for å passe bedre til vinduene.

 

Slik ser det ut nå. Ble en god haug med deler bak bilen ja...

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva brakkettene på bildene er til? Har en mistanke om at det er rester etter henger feste. Skrudde av mutterene for å ta de av, men de satt fortsatt bom fast. Ga opp og skrudde på mutterene igjen, men da knakk jo selvfølgelig den ene bolten. Er vel ikke noe bærende dette?

Bilde016.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med speilene. Har fire valg:

 

-Kjøpe S3-speil

-Lakke alt sølv, inkludert det som er svart plast i dag

-Lakke det som er sølv sølv, og det som er svart plast svart blankt

-Ha det som det er

 

Kom gjerne med innspill på dette!

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe lite venstre speil fra England, men det finnes jo ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd å lakkere på folie? Tenkte å lakkere oppå streameren for å få lik farge, men vet ikke om det går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs, vil ikke anbefale deg å lakke oppå folie nei ;) har mine tvil om at dette blir bra med tanke på viskerne ogsånn.. men jeg har dekorert motorsykkel kåper som de har lagt klarlakk over, med varierene resultat.. noen har blitt helt perfekte, men han som hadde chrom dekor så det ikke ut på :P

 

Ujevnhetene i folien vil også vise 10ganger bedre når dem har lakk over seg, nå titta jeg ikke så godt på folien på vinduet ditt sist du var i haugesund, så jeg kan ikke bedømme hvordan den ser ut :P

 

men forall del, prøv, det verste som kan skje er at du må rive den av igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med speilene. Har fire valg:

 

-Kjøpe S3-speil

-Lakke alt sølv, inkludert det som er svart plast i dag

-Lakke det som er sølv sølv, og det som er svart plast svart blankt

-Ha det som det er

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe lite venstre speil fra England, men det finnes jo ikke!

 

Jeg hadde gått for alternativ 3 dvs det som er sølv idag blir fortsatt sølv og den svarte plasten blir svart blank. : rock :

Siden du har mørke ruter og hadde planer om å gjøre den matte lista på B-stolpen svart blank (smart trekk!), mener jeg det vil bli tøfft med svart blank i kontrast til sølv metallic.

 

Hva med å skaffe stort høyrespeil? :confused: Viktig at de er like store synes nå jeg. Men jeg har vel også litt angst for ting som ikke er symetrisk. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs, vil ikke anbefale deg å lakke oppå folie nei ;) har mine tvil om at dette blir bra med tanke på viskerne ogsånn.. men jeg har dekorert motorsykkel kåper som de har lagt klarlakk over, med varierene resultat.. noen har blitt helt perfekte, men han som hadde chrom dekor så det ikke ut på :P

 

Ujevnhetene i folien vil også vise 10ganger bedre når dem har lakk over seg, nå titta jeg ikke så godt på folien på vinduet ditt sist du var i haugesund, så jeg kan ikke bedømme hvordan den ser ut :P

 

men forall del, prøv, det verste som kan skje er at du må rive den av igjen.

 

Det er ikke noe ujevnheter i den, ikke noe luft. Men den er jo matt. Det vil jo selvfølgelig bli slitasje etter viskerene, men det blir det jo på folien også. Lakken er vel noe hardere?

 

Og som du sier er det jo bare å rive den av hvis det ikke blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde gått for alternativ 3 dvs det som er sølv idag blir fortsatt sølv og den svarte plasten blir svart blank. : rock :

Siden du har mørke ruter og hadde planer om å gjøre den matte lista på B-stolpen svart blank (smart trekk!), mener jeg det vil bli tøfft med svart blank i kontrast til sølv metallic.

 

Hva med å skaffe stort høyrespeil? :confused: Viktig at de er like store synes nå jeg. Men jeg har vel også litt angst for ting som ikke er symetrisk. :P

 

Enig i at de skulle vært symmetriske ja. Men så har jeg også litt lyst på S3 speil siden jeg har chrom felger. Da blir det jo to store i så fall. Hva med S3 med svart blank feste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er en evig perfeksjonist, å det liker vi :tilber:

Ang. speil, synes jeg du skal gå får s3 speil iogmed felgene er chrome. Lykke til,(ps: har truffet de ett par ganger på vei til/fra jobb ved ikea, er bare å bøye seg i støvet for denne bilen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja,den ser litt naken ut nå:P

Komme du med den på torsdag du da? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at de skulle vært symmetriske ja. Men så har jeg også litt lyst på S3 speil siden jeg har chrom felger. Da blir det jo to store i så fall. Hva med S3 med svart blank feste?

 

Hvis det er S3 speil du har lyst på, så gå gjerne for det. Men syntes ideen med blanksvart feste hørtes så bra ut. Tror kontrasten vil funke så å si like bra mot alu-speilkapper (hvis det er det S3 har) som mot sølv lakkerte.

 

Skal du ha S3-speil uansett kan du jo bruke de gamle til å prøve ut med svart blank. Jeg ville prøvd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er en evig perfeksjonist, å det liker vi :tilber:

Ang. speil, synes jeg du skal gå får s3 speil iogmed felgene er chrome. Lykke til,(ps: har truffet de ett par ganger på vei til/fra jobb ved ikea, er bare å bøye seg i støvet for denne bilen)

 

Takk for det! Morro med slike tilbakemeldinger. Hva slags bil kjører du til daglig da? Kan ikke huske å ha sett deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja,den ser litt naken ut nå:P

Komme du med den på torsdag du da? :rolleye:

 

Nå har du jo fått et bil-lass med fangere og smådeler da, så nå har du litt å kose deg med...

 

Men ja, bilen kommer torsdag kveld eller fredag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er S3 speil du har lyst på, så gå gjerne for det. Men syntes ideen med blanksvart feste hørtes så bra ut. Tror kontrasten vil funke så å si like bra mot alu-speilkapper (hvis det er det S3 har) som mot sølv lakkerte.

 

Skal du ha S3-speil uansett kan du jo bruke de gamle til å prøve ut med svart blank. Jeg ville prøvd!

 

Foreløpig lakkerer jeg de gamle speilene i sølv og svart blank. Så får jeg se hvor mye cash som blir igjen når jeg er ferdig. Blir dyrt med alle småting. Mye lister og tjafs som må byttes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiltlist før og etter tinning. Tinnet festet ikke i metallet i lista, så det måtte jeg løsne og lime på igjen med epoxi lim...

Bilde012.jpg

Bilde019.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antenne hullet i taket er limt igjen med karosserilim og stålplater. Stor takk til Morten!

 

Måtte også slipe ganske mye rust i skjermene foran. Har nok subbet mye her...

Bilde003.jpg

Bilde007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panseret ser ut som det har fått "beige hunder" eller noe. Var mye steinsprut ja. Må nok ha et lag eller to med fyller.

Bilde011.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med skjermene av fikk jeg sjekket klaringene mellom hjul og fjærbein skikkelig med maks senk. Kunne ikke passet bedre det...

 

Mellom driv aksel og rammevange er det ca 3 mm klaring. Kan jo senke litt til, men ikke mye... Stabstaget tar ikke borti akslingen, så det må være byttet.

Bilde020.jpg

Bilde022.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er bilen klar for avgang til lakkerer. er en kjøretur på ca 8km. Har satt på litt lykter og stæsj, men håper på å ikke møte på onkel blå...

Bilde006.jpg

Bilde002.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok noen bilder me mobilen underveis. skal se om jeg ikke kan få lagt den ut for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok noen bilder me mobilen underveis. skal se om jeg ikke kan få lagt den ut for deg.

 

 

Ja gjør det! Og du kan lakkere de taklistene svart blank. Trur det blir gromt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å legge inn litt bilder nå, men pcen klikker når jeg prøver å åpne minnekortet...

 

Bilen er nå hentet fra lakkereren, panser og framskjermer må sprøytes på nytt. Ble litt lite lakk så det dekker ikke skikkelig. Fikk også prøvemontert de nye lyktene og de var veldig mye bedre enn de gamle. Må vel nesten bytte til LED lykter bak også...

 

Er det noen andre med FK angel eyes lykter til A3 her? Har dere to stk H7 pærer? Passer ikke med H1 som det stod at det skulle være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått igjen litt av delene. Har fått på dørhåndtak og speil og sidevinduer. Synes det ble bra med svart blankt på det som var matt. Fjerningen av antennen ble også bra.

IMG_1441.JPG

IMG_1443.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: jobber du i dusavik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.