#1 Skrevet Juni 27, 2006 Nå har jeg fått felga mine, og jeg ser jo at det kommer til å bli litt polering fremover med autosol, det jeg har i tankene nå er å sette meg ned med ei fille å begynne å gnikke for hånd. Men finnes det noen tips & triks for å gjøre denne jobben litt enklere? hva skal man pusse med? gammal tskjorte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2006 felgkanten er enkel.. da kan du bruke bilen.. jekk den opp foran, slik at begge framhjul er av bakken (gjelder ikke ved quattro/syncro) sett bilen så i førstegir og gå ut og poler mens felgen går rundt! resten av felgen kan bli pain in the ass ved denne metode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2006 og en til ting, finnes det ett stoff som forsegler aluminiumen litt, så jeg slipper å polere så ofte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2006 og en til ting, finnes det ett stoff som forsegler aluminiumen litt, så jeg slipper å polere så ofte? Felgene som kommer "polerte" fra produsent , de har vel fått noen lag med klarlakk på seg ? Vil tippe at hvis du spanderer på de noen lag med klarlakk så vil du slippe store deler av arbeidet... (Kommer sikkert inn en eller annen så kan bekrefte dette...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2006 disse er lakken slipt ned på å polert opp igjen. å legge ett lag med klarlakk tror jeg vil ende meg at klarlakken blir gulaktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2006 disse er lakken slipt ned på å polert opp igjen.å legge ett lag med klarlakk tror jeg vil ende meg at klarlakken blir gulaktig. Ok.. Da får du bare bruke store deler av ferien på å gnikke ;o) Får legge ut bilde når du får de på bilen da Glenn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2006 og en til ting, finnes det ett stoff som forsegler aluminiumen litt, så jeg slipper å polere så ofte? Det gjør det. Klikk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2006 Ok.. Da får du bare bruke store deler av ferien på å gnikke ;o) Får legge ut bilde når du får de på bilen da Glenn.. Ja det skal jeg gjøre, men lar ikke dette gå under noe hastverk, nå skal jeg bruke tida på å få dem strøkene først, synd det blåser så mye ute, dritt å stå å jobbe da, men har nå fått høytrykkspylt dem med avfetting å sånn nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2006 Felgene som kommer "polerte" fra produsent , de har vel fått noen lag med klarlakk på seg ? Vil tippe at hvis du spanderer på de noen lag med klarlakk så vil du slippe store deler av arbeidet... Stemmer det, men det er da snakk om en spesiell lakk som fester seg til aluminiumen. Vanlig klarlakk funker ikke. En kompis prøvde dette da han polerte sine AMG-felger til sin Benz, men klarlakken tok han enkelt av med høyttrykkspyleren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2006 Har nå påbegynt Gnukkinga av første felg, men jeg føler resultatet på "stjerna" ikke er godt nok, kanten fungerte greit, og der er jeg nesten fornøyd, men jeg syns aluen blir litt "tåkete" etter autosolen. hva gjør jeg galt? for lite autosol på? for lite press på gnukkinga? hvor mange ganger bør jeg gå over hver felg? og hvilken rondell som man kan kline på drillen passer til dette formålet? jeg ser for meg 2forskjellige, en som har samme lengde osv som en malingsrulle og en flat en? men hvilket materiale må disse være i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2006 hørt mye bra om dette Polérsett ifra clas ohlson.. art.nr : 30-6460 Polérsett, proff, for høyglanspoléring på metall, plast, marmor m.m. Inneholder 2 stk polérpasta, 2 stk stoffskiver, sisaltrådbørste og 6 mm spindel. 189,00,- untitled.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 27, 2006 hørt mye bra om dette Polérsett ifra clas ohlson.. art.nr : 30-6460 Polérsett, proff, for høyglanspoléring på metall, plast, marmor m.m. Inneholder 2 stk polérpasta, 2 stk stoffskiver, sisaltrådbørste og 6 mm spindel. 189,00,- gasolin har vel noe lignende i tillegg til den som ble nevnt litt lenger oppe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...