#1 Skrevet Mai 4, 2004 2001 mod Passat stv. 130hk TDI 4 motion. Hvilken lufttrykk skal jeg ha på 225/40-18 Dunlop SP 9000. Kjørte 2 km i ca 60 til stasjonen. Den viste 34PSI som tilsvarer 2.35 bar? Som er det som er pumpet i fra leverandør RH. Står at med 15" skal det være 2,2 foran og 2,0 bak. Er det 10 prosent mer man regner på bredere dekk på grunn av slitasje på innsiden av dekket? Er kjempefornøyd med at de ikke sporer i det heletatt. På 97 Audi S6 hadde jeg 245/40-17 Dunlop SP9000 og det sporet noe forferdelig. Kjørte på 2,5 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2004 På min bil kjører jeg på 3 bar på samme dimensjon som du har... Kanskje litt mye, men A6'en er helvetes tung i fronten, så jeg må ha litt lufttrykk ellers får de stakkars felgene mine juling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2004 Vil hest ikke slite mer på side eller midten. Men ha de lengst mulig. Men det er vel lurest å kjøre med likt lufttykk foran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2004 225-40-17 bør kjøres på 42... tro det eller ei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2004 I tanklokket står det ved 2 personer 2.2bar foran 2.0 bar bak. Full-lastet bil med 5 personer skal man ha 2.4 foran og 3.2 bar bak. Er vel ikke så mange som fyller å tar ut luft etter hvor mange personer som er i bilen. Og man kjører vel med likt lufttrykk foran og bak? Er det fornuftig med 2.5 bar? 42 PSI= 2.9 bar hørtes mye ut? 225-40-17 er det skrivefeil eller så det skal være 18, eller mener du 17? Er forskjellen stor? Er alle enige i at det er 2.9 bar som er best? Fordeler og ulemper med 2.9 bar trykk. Hva med de billige dekkene som ikke tåler mer enn 40PSI? Nå tåler Dunlop 51PSI så det går jo. Hva er grunnen til at RH fyller 34PSI i bilen når de vet den er til Passat 3BG Virker ikke som det er så mange som har formening om lufttrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2004 Jeg skrev riktig med 17. Men hvis du har for lite (noe man faktisk tror er mer enn nok) så blir de veldig slitt på kantene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2004 Jeg kjører 2.7 bar / 40 PSI på min Passat med 225/45-17. Jeg har gjort det i 3 år nå, og har ikke merket noe til unormal slitasje. BB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2004 Fra 2.7-3.1 ville jeg sagt var normalt.. evt teste ut hva som passer best for deg, Arve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2004 Passaten bruker mye mer drivstoff med 225/40-18 0.66 mot 0.58 på standart 15" Nå har jeg gått opp fra 2,3 bar til 2,5 bar får vi se om det hjelper på forbruket. Så dere mener jeg bør gå opp til 2,7bar? På S6 hadde jeg 245/40-14 og brukte 2.5 bar som det også stod i tanklokket. Kjørte dette i 3 år med hjevn slitasje. Kjører som regel en eller 2 i bilen. Skjelden 4 med last. Men det er vel ingen om fyller å tar i luft om de har med en passasjer mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2004 Etter det jeg har hørt og sett av slitte dekk med lavprofil så har de vært slitt på kantene, og da er det for lite luft. Så lenge du sliter jevnt på dekkene er vel alt ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...