Anbefalte innlegg

2001 mod Passat stv. 130hk TDI 4 motion.

 

Hvilken lufttrykk skal jeg ha på 225/40-18 Dunlop SP 9000.

Kjørte 2 km i ca 60 til stasjonen. Den viste 34PSI som tilsvarer 2.35 bar? Som er det som er pumpet i fra leverandør RH.

 

Står at med 15" skal det være 2,2 foran og 2,0 bak.

Er det 10 prosent mer man regner på bredere dekk på grunn av slitasje på innsiden av dekket?

 

Er kjempefornøyd med at de ikke sporer i det heletatt. På 97 Audi S6 hadde jeg 245/40-17 Dunlop SP9000 og det sporet noe forferdelig. Kjørte på 2,5 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil kjører jeg på 3 bar på samme dimensjon som du har...

 

Kanskje litt mye, men A6'en er helvetes tung i fronten, så jeg må ha litt lufttrykk ellers får de stakkars felgene mine juling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil hest ikke slite mer på side eller midten. Men ha de lengst mulig. Men det er vel lurest å kjøre med likt lufttykk foran og bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225-40-17 bør kjøres på 42... tro det eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tanklokket står det ved 2 personer 2.2bar foran 2.0 bar bak.

Full-lastet bil med 5 personer skal man ha 2.4 foran og 3.2 bar bak.

 

Er vel ikke så mange som fyller å tar ut luft etter hvor mange personer som er i bilen. Og man kjører vel med likt lufttrykk foran og bak? Er det fornuftig med 2.5 bar?

42 PSI= 2.9 bar hørtes mye ut? 225-40-17 er det skrivefeil eller så det skal være 18, eller mener du 17? Er forskjellen stor?

Er alle enige i at det er 2.9 bar som er best?

 

Fordeler og ulemper med 2.9 bar trykk.

Hva med de billige dekkene som ikke tåler mer enn 40PSI? Nå tåler Dunlop 51PSI så det går jo.

 

Hva er grunnen til at RH fyller 34PSI i bilen når de vet den er til Passat 3BG

 

 

Virker ikke som det er så mange som har formening om lufttrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev riktig med 17.

 

Men hvis du har for lite (noe man faktisk tror er mer enn nok) så blir de veldig slitt på kantene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 2.7 bar / 40 PSI på min Passat med 225/45-17. Jeg har gjort det i 3 år nå, og har ikke merket noe til unormal slitasje.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 2.7-3.1 ville jeg sagt var normalt.. evt teste ut hva som passer best for deg, Arve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten bruker mye mer drivstoff med 225/40-18 0.66 mot 0.58 på standart 15"

Nå har jeg gått opp fra 2,3 bar til 2,5 bar får vi se om det hjelper på forbruket.

 

Så dere mener jeg bør gå opp til 2,7bar?

På S6 hadde jeg 245/40-14 og brukte 2.5 bar som det også stod i tanklokket. Kjørte dette i 3 år med hjevn slitasje.

 

Kjører som regel en eller 2 i bilen. Skjelden 4 med last. Men det er vel ingen om fyller å tar i luft om de har med en passasjer mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt og sett av slitte dekk med lavprofil så har de vært slitt på kantene, og da er det for lite luft. Så lenge du sliter jevnt på dekkene er vel alt ok? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.