Gule koni - hvordan justere likt??

Anbefalte innlegg

Se min nederste post angående justering

 

Skal montere gule justerbare koni med H&R fjærer på bilen min, men er veldig usikker på hvor hardt de bør justeres. Det er bruksbilen, så den hardeste justeringa er nok utelukket? eller? Er 4 hakk de kan justeres, så det bør vel bli hakk 2 eller 3, men er kjedelig å ta det av for å justere igjen hvis det ikke blir bra da....

 

Hva bruker dere på de gule koniene deres? og hvordan fungerer det?

 

Ønsker tips og erfaringer

 

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min S4 sedan stilte jeg på fullt foran og 3/4 omdreining av bak. Dvs bilen er stiv men den ligger bedre på veien. Men det er litt smak og behag såklart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen flere som har erfaringer med gule koni? Tar gjerne imot tips fra dere med andre typer audi/vw med gule koni også.

 

Er det forresten vanlig å justere de 1 knepp mindre bak enn foran? (tyngre foran??)

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen erfaring selv, men burde det ikke være stivere bak enn forran? Med tanke på understyring altså. På samme måte som at et stab-stag bak motvirker understyring. Eller er jeg helt på jordet her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min hadde eg dei på fullt, syntest egentlig det var for mjukt, men så hadde eg nesten 100kg stereo over bakaksel og da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt på fremdemperne i går, og fant ut at det ikke var noen knepp å justere etter. Skjønte det da sånn at de skal justeres 180-360-540 eller 720 grader. Regner da 360 grader som en omdreining. Men når jeg hadde skrudd demperen helt til venstre og så justerte til 720 grader, så går det fremdeles an å skru den en god del til?? Har også hørt at det ikke lønner seg å skru gule koni helt på maks? Har egentlig tenkt å ha de på ca 540 grader da jeg ikke vet bedre:confused: , men er jo ikke så lett å få de helt nøyaktig like når det ikke er noen hakk å justere etter?

 

Er også noe annet jeg lurer på i forbindelse med monteringen, og det er den hvite runde plata og metall hylsa som lå med demperne. Hvor skal den hvite plata ligge og hva slags funksjon har den? Også metall hylsa, er den for å holde støtputa bedre på plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.