HJELP!! Turboras 9 dager før ferieturen!

Anbefalte innlegg

Som sagt i topic.. Tror turbo har tatt kvelden nå! D lekker olje ut mellom eksossiden på turbo og katalysatoren.. Bilen ryker og MYE! Hvit røyk dog.. Men lukter olje så d suser etter! Er kasnkje en mulighet for at toppakningen er revet helt i filler, men dette er vell lite sannsynlig!?

Spårsmålet nå er: hva gjør jeg!?

Har blitt anbefalt å sette inn en kkk04. Denne skal vistnok passe bolt on?

Noen andre gode forslag?

Bilen er en Audi A4 1.8t (AEB) og har chip fra ES-tuning og har vært chippet i 6 år/130tusen km. Mye mulig derfor turbo tok kveld? Har og vært mye plaget med fjusking siste 2 mnd. Bilen fjusker nemlig veldig når den er varm! Ingen andre feilkoder om mager/fet blanding eller noe som helst! har og byttet LMM, n75, coiler, temp sensor og heller den smørja der uten å få bort fjuskingen

ALL hjelp mottas med stor takk da jeg er VELDIG fortvilet akkurat nå: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Olje mellom eksos på turbo og Kat=Lekk turbotettninger...99,99999999%

Nesten bombesikker på det...Desverre.....

Hvis tettningene er lekk i lagerseksjonen på turboen,kan det godt være at kjøleveske lekker ut ilag med oljen= Hvit Røyk!

Fjuskingen kan komme av at turboen har lekket ut olje og kjølevæske,dette har lagt seg på Lamdasonden og den har gitt motorstyrningen feile signal.

Min forrige bil,Corrado G60, ble ubrukelig med dårlig lamda,fusket,gikk dårlig osv.....

Hva gjør du videre?

Tja, godt spørsmål....Hvis du oppgraderer til k04 turbo,vil vel neppe chipen være optimal...

Bytte turbo kan være ett alternativ..... Veit ikke om en av mine kan passe,men det er jo også ett alternativ....

Stian.

Tlf.90669038.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er oppgradert med K04 ETTER chipping og fusker som F på full gass. I følge TS raing IKKE brukbart, så om det haster bør du vel egentlig få tak i en maken til den du har.

Ellers må du regne omtrent 8000 i ny programering hos TS eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt "ny" brukt turbo nå.. en k03 som er rullet 177k.. mye, men den har ikke stått i bil med chipp. 2500kr. Skifter denne og pakninger i løpet av helga og håper på d beste.. Noen som tror Lambda har tatt skade? Eller katalysatoren? Isåfall, har noen en lambda liggende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D viser seg da at d faktisk e ei ganse stor sprekk i eksoshuset på turboen.. På undersiden! Får virkelig håpe at det er denne sprekken som har gjort at den fjuxker når den er varm!

Litt idiotisk tåpelig av meg å GLEMME e kjøpe nye bolter til turbo på nordmotor i dag.. en av di gamle satt no inni HE****E så vi sleit sund gjengene på den.. Noen i tromsø/ omeng som har noe slikt liggende? 3 stkk strekkbolter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at boltene var bestillingsvare, men i grunn helt vanlige m10x50.. Noe di har på alle maskinforetninger i byen..

Turboen kom i dag da.. Men gjett 1 gang om d ikke var en stor sprekk i den og!? Så er spørsmålet. kan dette sveises? Noen som vet om noen som kan gjøre dette i tromsø i morgen? Er støypgods (??) så må vell ha støypgods elektroder for å få bra resultat?

Passelig fortvilet nå, da ferieturen synes å henge i en tynnere og tynnere tråd!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes sikkert noen gode sveisere i byen....Jeg veit ikke om noen,og støypgods er veldig vanskelig å få bra........

Har ikke prøvd å få tak i ett nytt eksoshus da? GIK,Turbopower eller norsk turboservice........Det er enkelt å bytte eksoshus....

Stian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stor takk tell en kar i 35 åran på Tromsø Stål Industri!

Turboen er sveist, montert og alt vell! :) Kjørte litt i går og d meste ser ut til å virke fint.. Kom fra mekkonomen akkurat nå, og holdt i grunn greit følge med en Porsche carrerra:rolleye:

No bare får skifta demperan og tatt en 4hjuls kontroll så e d tut og kjør ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.