#1 Skrevet Juni 28, 2006 Mener jeg har sett en tråd på dette, men er ikke sikker.... Jeg har lyst å flytte resirkuleringsventilen min fra standardposisjonen rett etter turboen, til rett før spjeldet. Er det noe jeg må tenke på i forbindelse med dette? Autopower mente det bare var å dele slangen, sette inn et T-stykke med 25mm flens, og trekke 25mm slange tilbake til inntaket. Er det så enkelt? Må blende an på trykksiden i gamleposisjonen, selvsagt, men utenom det er det vel grei skuring? Det er på grunn av lag ved girskift jeg vil dette. Ved hver girskift må jeg bygge opp trykket på ny. Litt slitsomt i lengden. Det vil vel bli bedre når ventilen står rett før spjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2006 Går fint å gjøre som du sier, men om du har åpen dump ventil på bilen vil jeg tro det egentlig er den som er hele problemet. Prøv heller med en resirkulerende ventil på den originale plasseringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2006 Jeg har Forge resirk på originalplassen nå. Funket fint som bare det før chipping. Etter chipping virker det som om bilen må hente seg inn igjen for hver girskift. Ladetrykket faller til 0.3 et lite sekund, for så å stige til 1.4 sånn det skal. Det gir selvfølgelig en litt ujevt akselerasjon. Det er en BSR chip, steg 1+. Jeg antar at det er fordi lufta tømmes 'baklengs', og at turbo må fylle IC og alle røra på nytt for hver girskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2006 Hva fant du ut? Ble d bedre? Vurdere å gjøre d samme selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2006 Jeg har Forge resirk på originalplassen nå. Funket fint som bare det før chipping. Etter chipping virker det som om bilen må hente seg inn igjen for hver girskift. Ladetrykket faller til 0.3 et lite sekund, for så å stige til 1.4 sånn det skal. Det gir selvfølgelig en litt ujevt akselerasjon. Det er en BSR chip, steg 1+. Jeg antar at det er fordi lufta tømmes 'baklengs', og at turbo må fylle IC og alle røra på nytt for hver girskift. okey, har ikke så veldig mye peiling om turbo å sånt(nettopp fått selv), men tror ikke det har SÅÅÅÅ stor betydning hvor ventilen står! ventilen klarer ikke å slippe ut fortere luft enn IC og andre deler klare å slippe gjennom, derfor vil det være likt trykk i hele området mellom turbo og spjeld... vist du skjønner hva jeg mener? en kompis som har en audi A4 1.8T skulle på drag på Aspelund(finnsnes). dagen før ville han tune opp bilen litt for å gjøre det litt bedre... satt en klemme på mottrykket til ventilen for å få mere turbo trykk. det vi merket med litt justering var at han fikk mye rasker "spool up" på lavere turtall. var som en helt annen bil å kjøre! ladingen ble ikke større ved "peak", men herregud hvor mye bedre det ble!!! vist du har justering på mottrykket på ventilen din ville jeg prøvd å justert litt på den... hadde mye å sin på audien! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2006 Så d han i realiteten gjorde hær var å strøype slangen inn på resirke ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2006 Så d han i realiteten gjorde hær var å strøype slangen inn på resirke ventilen? ja, mener det... får mere mottrykk på ventilen, da trengs mere trykk for å åpne den, dermed mere ladetrykk... vet ikke om det skal være noe mottrykk på WG også, men det ultimate her hadde vært om noen med litt mere peiling hadde skrevet ett lite innlegg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2006 nå er det da sånn at det er vakuum som åpner ventilen... vakuumet som blir i innsugsmanifoiln når du slipper ut gassen suger opp stempelet i resirk. ventilen. Når du gir full gass så skal ventilen være stengt, uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2006 nå er det da sånn at det er vakuum som åpner ventilen... vakuumet som blir i innsugsmanifoiln når du slipper ut gassen suger opp stempelet i resirk. ventilen. Når du gir full gass så skal ventilen være stengt, uansett. ser du... sa jo at jeg ikke va så god på turbo enda... men samme funksjonen blir det ved strøyping av vacumslange... noen som vet om det er samme funksjon på WG da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2006 Det er jo en slange som går til ei trykk eller vakuum klokke som styrer et stag som går til waste gaten da.. men hvordan dette fungerer på orginalturboen, det aner jeg ikke.. Noen som er expert som kan svare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 7, 2006 Det er jo en slange som går til ei trykk eller vakuum klokke som styrer et stag som går til waste gaten da.. men hvordan dette fungerer på orginalturboen, det aner jeg ikke.. Noen som er expert som kan svare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...