Stavanger: Peder S. Fjetland, en plommebutikk?

Anbefalte innlegg

Var nettopp borte på peder s fjetland å skulle bestille meg noen nye simringer til girkassen å litt forskjellig.. Sa jeg skulle ha noen simringer til en 02A kasse, så får jeg til spørsmål tilbake hvilken bil den står i, sier jeg golf G60. Greit nok det. Men etter litt somling fram og tilbake på hiddenen så sier han at 02A girkasse ikke finnes! Hva sier jeg, nei den står ikke her. Men det finnes jo både 02A, 02J, 020 osv. nei finnes ingen 02-girkasser?! Bruker virkelig vag-forhandlere andre nummer i systemet sitt enn det som faktisk er realiteten? Jeg sa det må jo finnes ett eller annet i systemet deres på 02A? Nei, ingenting? Har jo bestilt bla, diff fra bahnbrenner, der var girkassenr. 02A. : dum : Er det jeg som er dum eller rett å slett talentløs betjening hos Peder S Fjetland?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp borte på peder s fjetland å skulle bestille meg noen nye simringer til girkassen å litt forskjellig.. Sa jeg skulle ha noen simringer til en 02A kasse, så får jeg til spørsmål tilbake hvilken bil den står i, sier jeg golf G60. Greit nok det. Men etter litt somling fram og tilbake på hiddenen så sier han at 02A girkasse ikke finnes! Hva sier jeg, nei den står ikke her. Men det finnes jo både 02A, 02J, 020 osv. nei finnes ingen 02-girkasser?! Bruker virkelig vag-forhandlere andre nummer i systemet sitt enn det som faktisk er realiteten? Jeg sa det må jo finnes ett eller annet i systemet deres på 02A? Nei, ingenting? Har jo bestilt bla, diff fra bahnbrenner, der var girkassenr. 02A. : dum : Er det jeg som er dum eller rett å slett talentløs betjening hos Peder S Fjetland?

Feilen ligger i at de ikke benytter til designkoden 020 eller 02A til noe. Du får mye mer hjelp hvis du hadde benyttet girkassekoden (CBA er hvis jeg ikke husker mye feil koden på en G60 girkasse, obs husk å ta med hele girkasse koden + serienummerer hvis du trenger deler)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men faktisk litt utrolig at de ikke visste hva 02A var for noe da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men faktisk litt utrolig at de ikke visste hva 02A var for noe da....

Dette fordi dem driter langt i eldre biler og er mest interessert i å skifte olje og etterfylle spylervæske på nye biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette fordi dem driter langt i eldre biler og er mest interessert i å skifte olje og etterfylle spylervæske på nye biler..

Eller rett å slett ansetter folk i delelageret som ikke har kjennskap/peil på div biler. Å han som ekspiderte meg har jobbet der minst 3 år..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... tror dem som sitter på delelageret har et hiddenprogram som dem plåtter inn reg.nr på bilene får å få rette spesifikasjoner inn på hiddenen... eller går ut fra merke,modell,årsmodell og type,motor,manuell/automat osv... får å finne frem til rett bil. å når en kunde komer å sier at han vil ha en "er59bb a23" til sin vw bil så lurer jo delelagerarbeideren litt på hva ialledager dette er får noe... han kan jo ikke vite hva alle delene å delenummerene er på alle di forskjellige bilene!?!

f.eks ble en kunde jeg hadde på ais veldig sint å frustrert da han kom inn i butikken å henvente seg til meg... han skulle ha et registerreims sett til sin bil.

da spurte jeg hvilken type bil det var til å om han hadde registreringnummeret.

han viste ikke registreringsnummer men det skulle være til en renault.

: klø :

så spurte jeg hvilke årsmodell eller om han hadde vognkortet eller bilen sto på parkeingsplassen...men han hadde ikke den bilen me seg å ikke vognkortet heller. han viste ikke hvilken årsmodell det var å når jeg spurte om hvilken type renault det var så sa han bare: hvilken type renault??? det er jo en renault!!!

: eek :

spurte hvordan bilen så ut eller om det var en f.eks laguna,clio,megan osv men han hadde ikke peiling så da sa jeg jo at jeg ikke kunne hjelpe han får det er jo sikkert 50forskjellige reg.reimsett til renault... å at han måtte ta med seg vognkortet eller registreigsnummeret neste gang. da ble han skikkelig sinna å mente at det var rart at sånne som meg fikk jobbe der når jeg ikke engang kunne finne frem deler til kundene sine....

dette var jo et ganske extremt tilfelle men det er jo mye lettere å finne deler når en kan taste inn reg.nummer eller starte med type,modell,årsmodell osv. en å komme inn å si at di skal ha en 511.238.4321 dette er jo litt vansklig fordi vi ikke har et oppslagsverk med delenummer i stigene rekker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det overrasker ikke meg at de ikke vet hva en 02A kasse er, for det er knekkende likegyldig for dem hva type kassa er. Delekatalogen forteller ingenting om hvilken type girkassa er, bare hvilken bokstavkode den har. Hvis jeg forteller de på den lokale forhandleren at jeg har en 016 girkasse i min bil, sier de bare "jaha?".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger vel mer i det at 02A er typebetegnelsen på den type girkasseutførelse, og utover det finnes det da diverse gearkasse koder som f.eks CBA + 6 siffer, som Stein Ove skrev.

"Problemet" med eldre biler, og spesielt da gjerne Golf 2 med 16V/G60 osv, er at i mange tilfeller er det en `85 modell Golf CL, med 89 modell Golf G60 motor med no ombygde greier oppi, og gearkassa er fra en Corrado eller lignende og Golf 3 VR6 understell...

Altså, at hele bilen er "sop-i-hop", og at det gjerne ikke er byggeren av bilen som er eier lenger, og nåværende eier ikke har peiling om hva bilen hans er satt sammen av.

Og Bjørn, du driver tydeligvis ikke med noe butikk av noe form. Det er jo like attraktivt å selge deler til gamle biler som nye....inntekt er inntekt, og et oljeskift er ikke det det ligger mest penger i!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vett kos de e på fjetland. va nere der å sko ha papirer på råkaroseriet på golfen. Det fantes isje et nr på det sa han rudi der nere (ein sjef av et eller aent slag) Neivel tenkte eg hjem sjekte etga å det fysta eg fant va råkaroseri. faen tenkte eg. Ud på bil å maskin fekk udskrift av det stempla å signert på at det va ligt på 1,4 så på vr6.

Så folkens reis te kvål e mitt råd:)

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vett kos de e på fjetland. va nere der å sko ha papirer på råkaroseriet på golfen. Det fantes isje et nr på det sa han rudi der nere (ein sjef av et eller aent slag) Neivel tenkte eg hjem sjekte etga å det fysta eg fant va råkaroseri. faen tenkte eg. Ud på bil å maskin fekk udskrift av det stempla å signert på at det va ligt på 1,4 så på vr6.

Så folkens reis te kvål e mitt råd:)

Espen

OH, yes! Kvål er mye bedre. Prob er bare at fjetland er1 min fra meg å kvål 20-30min irushtida etter jobb. Har også heller laber erfaring med P.S. Fjetland fra før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... tror dem som sitter på delelageret har et hiddenprogram som dem plåtter inn reg.nr på bilene får å få rette spesifikasjoner inn på hiddenen... eller går ut fra merke,modell,årsmodell og type,motor,manuell/automat osv... får å finne frem til rett bil. å når en kunde komer å sier at han vil ha en "er59bb a23" til sin vw bil så lurer jo delelagerarbeideren litt på hva ialledager dette er får noe... han kan jo ikke vite hva alle delene å delenummerene er på alle di forskjellige bilene!?!

f.eks ble en kunde jeg hadde på ais veldig sint å frustrert da han kom inn i butikken å henvente seg til meg... han skulle ha et registerreims sett til sin bil.

da spurte jeg hvilken type bil det var til å om han hadde registreringnummeret.

han viste ikke registreringsnummer men det skulle være til en renault.

: klø :

så spurte jeg hvilke årsmodell eller om han hadde vognkortet eller bilen sto på parkeingsplassen...men han hadde ikke den bilen me seg å ikke vognkortet heller. han viste ikke hvilken årsmodell det var å når jeg spurte om hvilken type renault det var så sa han bare: hvilken type renault??? det er jo en renault!!!

: eek :

spurte hvordan bilen så ut eller om det var en f.eks laguna,clio,megan osv men han hadde ikke peiling så da sa jeg jo at jeg ikke kunne hjelpe han får det er jo sikkert 50forskjellige reg.reimsett til renault... å at han måtte ta med seg vognkortet eller registreigsnummeret neste gang. da ble han skikkelig sinna å mente at det var rart at sånne som meg fikk jobbe der når jeg ikke engang kunne finne frem deler til kundene sine....

dette var jo et ganske extremt tilfelle men det er jo mye lettere å finne deler når en kan taste inn reg.nummer eller starte med type,modell,årsmodell osv. en å komme inn å si at di skal ha en 511.238.4321 dette er jo litt vansklig fordi vi ikke har et oppslagsverk med delenummer i stigene rekker...

Så sa jo jeg Golf G60 91.mod, er ikke det godt nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal være mer enn godt nok.. var nettopp på møller og bestilte selv disse simringene.. og da sa jeg golf g60 90 modell.. om han da trykker på girkasse så kommer alle 3 kirkassekodene opp for g60.. alle ligger inne som like i systemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men poenge va jo det isje e lett å finna deler når ein kunde komme med f.eks ingen peilig eller bare med et delenummer(kansje ikke et skikkeligt delenummer engang)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.