Teknisk kontroll på biltilsynet

Anbefalte innlegg

Skal vise bilen jeg har importert på biltilsynet snart hadde jeg tenkt.

Hva pleier de å gå igjennom på denne teknisk kontrollen, noen som vet?

Det er en Audi s2....

Takker på forhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stort sett samme som en EU-kontroll, bare hakket grundigere. Du kan forvente at de vil kikke på endel papirer hvis behov for det, sjekker støy, innpress på felger hvis de ikke er originale etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det typegodkjenning du skal ha? Den kontrollen du må ha for å få skilter? Hvis det er den det er snakk om så er i så fall ikke det noe store greier.

Når jeg typegodkjente en Porsche 911 så sjekket de at vekta og rammenummer stemte pluss at lykter og sikkerhetsseler var E-merkede. Det var faktisk det eneste. Måtte bytte beltene i "baksetet" pga E merket hadde blitt slitt bort av sola, selv om man så det var originale Porsche sikkerhetsbelter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg følte vel heller ikke den bittelille sjekken der var allverdens, bare sørg for å ha rette felger som Per nevner, og at rammenr. stemmer, ellers var det ikke antydning til teknisk kontroll på min nei...

Litt rart i grunn, så går det to år til eu kontroll fra det liksom : klø :

Ikke alt en skal forstå seg på..

Min erfaring er fra import av egen bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De titter bare på ramme nr og typegodkjenings nr, så får du beskjed om og vente så stikker de inn å legger den inn til forhåndsgodkjenning.

Det er alt de gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Hva slags papirer må jeg ha?

Jeg har tollpapirene og export papir fra svenske tullværket, noe mer jeg må ha? evt. vognkort???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, du må ha med det utenlandske vognkortet, orginale altså, så trenger du ECE dokument siden det er en såpass gammel bil, så tollkortet du fikk fra Tollvesen da du betalte momsen. Det er de papirene du trenger og de papirene de spør etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, du må ha med det utenlandske vognkortet, orginale altså, så trenger du ECE dokument siden det er en såpass gammel bil, så tollkortet du fikk fra Tollvesen da du betalte momsen. Det er de papirene du trenger og de papirene de spør etter.

Ja stemmer, men jeg har ikke det orginale vognkortet og ece dokumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du henta bilen ifra? Sverige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A6 en min skulle de se TUV papirer på senkesett og sjekket felger. Fikk også skrevet inn RS fanger i vognkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du henta bilen ifra? Sverige?

sverige ja.

Ok, model på den da? fra hvilket land?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilen min sjekket de chassisnummer og målte akselavstand.(Av alle ting)

Tror nok du får problemer med å få registrert bilen uten orginalt vognkort...:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ece dok. får du fra Tyskland, kan lese hvor på http://www.tyskland.org

Originalt vognkort er jo da fra Sverige, har du ikke det : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ece dok. får du fra Tyskland, kan lese hvor på http://www.tyskland.org

Originalt vognkort er jo da fra Sverige, har du ikke det : klø :

Ece får jeg vel bare ut fra et vognkort? Det er vel ikke det største problemet?

Men gjelder det svenske vognkortet like mye som det orginale fra tyskland?

Jeg skrev under på et vognkort da jeg kjøpte bilen, men det leverte eieren inn til det svenske vegverket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kontakte det svenske vegverket da vet du, og høre om de kan faxe STV dette, lokalt hos deg, men hør på statens vegvesen først, det er ikke alltid de kommunistene der godtar "kopi" eller fax...

Tror og mener på at du får ECE på vegne av chassisnummeret ditt, men det koster 4-500 kroner å få det tilsendt..

Tror vognkortene gjelder like mye fra Sverige som fra Tyskland, det er bare til bruk for å overføre vekt etc. etc. til det norske nye vognkortet, men det kan du jo og spørre vegvesenet her om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kontakte det svenske vegverket da vet du, og høre om de kan faxe STV dette, lokalt hos deg, men hør på statens vegvesen først, det er ikke alltid de kommunistene der godtar "kopi" eller fax...

Tror og mener på at du får ECE på vegne av chassisnummeret ditt, men det koster 4-500 kroner å få det tilsendt..

Tror vognkortene gjelder like mye fra Sverige som fra Tyskland, det er bare til bruk for å overføre vekt etc. etc. til det norske nye vognkortet, men det kan du jo og spørre vegvesenet her om.

okei ringte i dag, måtte ha orginalt vognkort.

hvis jeg bare trenger chassinummer så ringer jeg nå.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på det ja, men dette får du kun i Tyskland da, sendte mail selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på det ja, men dette får du kun i Tyskland da, sendte mail selv..

Okei.

Ja jeg ringte å snakka med ei som heter Tone i Øivind Johansen Transport, hu skulle prøve å ordne det for meg uten vognkortet, hvis ikke det får jeg ringe til tyskland:)

Har ringt forrige eier, han skulle ta kontakt med vegverket i sverige også har jeg bestilt time på biltilsynet, lang ventetid: dum : horer: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært å vist bilen nå, uten å veldig fornøyd: klø :

Faen så ræva service det er på biltilsynet for det første. Og et annet spørsmål? Åssen får folk godkjent bila sine med 400hk o.s.v

De godtok ikke en gang effektanlegget midt, det er jo reine helvette å få skilter på bilen min forde den er fresha opp litte bitt bare i forhold til andre verstinger.: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du finne produsent av det og skaffe tuv godkj. på det, så må de godkjenne det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du finne produsent av det og skaffe tuv godkj. på det, så må de godkjenne det..

Ja de sa noe om det, men det har jeg ikke seff. Men det kommer mest sansynlig i fra ace competition i sverige hvis du har hørt om de? Er det det samme som ts-racing bruker tro?

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare søke på nett etter ace det..

Har vært på ace competition, men fant ikke noe om det der, vet ikke hvilken produsent det er? men kan evt ringe å høre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.