Anbefalte innlegg

Da jeg endelig hadde funnet meg en 90 A Dynamo å sette på bilen, som jeg trodde skulle passe, oppdaget jeg at den ikke gjorde det.. Dynamoene er identiske, med tanke på innfeste og det der, MEN reimhjulet sitter ikke like langt ut på den nye som den gamle dynamoen..

Spørsmålet er da om jeg må bytte dynamoen i en med likt reimhjul, eller om jeg kan flytte over bare reimhjulet og den forlengelsen den sitter på over til den nye.?

Legger ved et dårlig-kvalitet bilde, som bare er for å illustrere problemet..

Bilde8.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kan du bare kunne flytte over;) noe jeg har gjort flere ganger;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok *lettet* ;)

Da løsner jeg bare den muttern som går i senter av reimhjulet sant?

Kjøpte denne dynamoen ny for 3 tusen, så vil ikke fucke den til, derfor 2 (kanskje dumme) spørsmål til:

Flytter bare selve reimhjulet, ikke vifta i tillegg.?

Og, hvordan holder jeg igjen vifta/hjulet når jeg skal løsne muttern, alt går jo lissom bare rundt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bedre og spørre enn og ikke spørre;) flytter bare over reimhjulet ja!;) (mutteren i senteret) du må holde igjen med en litt stor tang eller noe på reimhjulet.. d er hverfall d jeg har gjort de gangene jeg har måtte byttet! finnes sikkert andre løsninger oxo men...

ellers kan du jo bruke muttertrekker om du har tilgang på d:) da vil jeg tro du slipper og holde igjen stort!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg det ;) Tusen takk for svar!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare hyggelig;) lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på finga om du bruker muttertrekker. Hender vifta får god fart av det om ikke mutteren løsner med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på finga om du bruker muttertrekker. Hender vifta får god fart av det om ikke mutteren løsner med en gang.

oh, nyttig tips! Takk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.