#1 Skrevet Juni 28, 2006 Hei.. Har ein slik ettermontert DEFA bilalarm i bilen.. Den har i den siste tiå begynt å skapa seg.. Var ute i havet i 2 veker, når eg kom heim og når eg sko låse bilen om natta igjen gjekk alarmen midt på natta?! var oppe å skrudde alarmen av, å sjekket om alt var ok.. skrudde alarmen på igjen, etter 1/2 time skjedde d samme igjen.. (skjedde 2-3 ganger i løpet av nattå, skrudde av alarmen t slutt å låste med nøkkelen) skrudde ned å sjekket alarm "boksen" og såg om d var rust/eir på ledninger men alt såg ok ut. Har også merket at blink lysa ikkje blinker når eg låser igjen eller opp bilen i d siste, vett ikkje om dette har nåke med problemet å gjera men.. Håper nåken som har formeninger om dette, drit å låse med nøkkel: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2006 Dette er vel typisk defa da! gå over alle steder der ledninger fra alarm er koblet. kabelsko å strømtjuver er FYFY! alt av slike koblinger MÅ loddes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2006 Blinklys blinker ikke når du slår på alarmen for å fortelle deg at noe er galt, enten er det dørbrytere, panser eller bagasjeroms-bryter som ikke fungerer. Ta evt ut alle dørbrytere og rens og spray med kontakt spray, sjekk panser bryter(kan være knekt hvis det er av den gammle typen) og også bagasjeroms bryter. Og som sagt over fjern alle strømtyver(roten til mye problem) og lodd alt av alarm tilkoblinger. Du kan også på noen defa modeller lese ut hvilken bryter som har løst ut alarmen utfra hvor mange blink det er i hver sekvens i lysdioden når du kommer til bilen etter at den er utløst. Kan også være glassknus sensor eller bevegelses sensor som står for falsk alarm, men dette er skjeldnere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2006 takker for kjappe svar.. Har jo skiftet front rute for 3-4 mnd siå, men funket fint etter dette.. sko tru det hadde skjedd med det samme då isåfall.. Men skal gå over alle ledninger å brytere i dører å slikt i mårå å sjekke.. lys dioden blinker når alarmen er blitt utløyst, så skal sjekke opp i dette også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2006 hvis alarmen bjeffer når du skal slå den av kan du telle antall blink så kan jeg si deg hva som har utløst den, er nok mest sannsynlig en dørbryter som har dårlig kontakt ( det kan du finne ut med å slå på tenningen og så åpne en-og-en dør, dioden skal blinke hurtig hvis den registrerer åpen dør) Det behøver ikke være noe galt om ikke blinlysene blinker når du aktiverer alarmen, har du lysforsinker på kupelyset slås denne av når du aktiverer alarmen, trykker du en gang til blinker lysene for da er kupelyset avslått. Har aldri vert borti en tullete defa-alarm som er skikkelig montert, det er helst resten av bilen som begynner å svikte. ellers finner du info om alt på http://www.defa.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2006 Trur eg har funnet roten til alt vondt.. Ser ut som det har vore ganske varmt i ledningene, så disse har smeltet sammen å lagt ein kortslutting.. så nå er det berre t å legge opp nye ledninger.. etter eg koblet fra disse ledningene, så funket blinklysa igjen når eg låste bilen.. legger ved ett dårligt mobil bilde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...