Vag com kode + får for mye bensin?

Anbefalte innlegg

En kompis har en -97 A4 1.8TQ som begynte å gå "tungt" både på tomgang og med pådrag. Når man gir gass så virker det som bilen kveles og utfra eksosen så ser blandinga tjuk ut.

 

LMM er testa i en anna bil og alt ok der, men når LMM blir koblet fra endrer motoren gange betraktlig. (dette ble gjort mens bilen gikk)

 

Vi kjørte vag com test på bilen og fikk følgende:

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T
 Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
          Software Coding: 04001
           Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
16500 -  Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
       P0116 - 35-10 -  - - Intermittent
16486 -  Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
       P0102 - 35-00 -  -
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
       26-10 - Output Open - Intermittent
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
       26-10 - Output Open - Intermittent

 

 

Trenger litt innput på hva dette kan være. Har lest en del om N75 men vet ikke om det er denne. Fint om noen kommer med synspunkter eller noe vi kan prøve ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75, er ikke det den rom slipper av trykket i turbo om dette blir for høyt? På min gamle A4 1.8T hoppet ledningen av denne sol'en, da fikk jeg veldig høyt ladetrykk og bilen gikk i nødmodus.

Men jeg tror nok det kan være noe galt med LMM alikevel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger feil på tempsensor der. Altså G62. Det er tempsensor for motorstyring og styreenheten bruker signal fra denne nettopp for å blande bensinmengde.

 

Hvis dette signalet er feil kan styreenheten tro at motoren er kald da den egentlig er varm eller omvendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger feil på tempsensor der. Altså G62. Det er tempsensor for motorstyring og styreenheten bruker signal fra denne nettopp for å blande bensinmengde.

 

Hvis dette signalet er feil kan styreenheten tro at motoren er kald da den egentlig er varm eller omvendt.

 

Hadde også denne på A4'en min, men den forårsaket bare høyere bensinforbruk når den var def. Kjørte med den uf lenge.

Kjenner du/dere noen som har en bil dere kan låne en lmm av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM fra en anna bil har vi prøvd uten at dette ga utslag. LMM ble også testet i en anna bil den gikk helt fint med den. En ny LMM er nå satt inn og de samme symtomene. Vi har litt problemer med å få målt mengde luft ved 6000rpm da bilen ikke går stort.

 

Maks turtall er ca 1300 - 1500.

 

Når vi kobler ut LMM så er bilen kjørbar men det er fordi den hopper den vel over i nødmodus?

 

Hva skal skje om man kobler av G62 for å teste denne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G62 burde du bytte uansett...forbruksvare de

 

Bytt den og slett alle feil...prøv bilen og se hva som kommer tilbake av feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg byttet temt.sensoren, men det skjedde ingen forandringer etter dette! noen som har noe ideer da? Har ikke fått tatt en ny vag.com test enda, får gjort det på mandag tenker je

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.