Bærearm C4 delenummer ?? (ATKE-sp.mål)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye bærearmer på Biltema til min S4 å trenger å vite hva andre biler som har samme bærearmer. På Biltema står det Audi 100 fra 83-91..kan det være rette typen mon tro ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.....ja det er jo C4 det også da. Mener på en kompis sjekket opp på ATKE å det er ikke forskjell på bærearmer på fwd og quattro syns jeg å huske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette stemmer også...

Kjøpte Noen uorginale på 100en min som ikke er quattro. Kjøpte biltema til s6en. Disse var helt like... Kjør på, disse er billige. Men vær forsiktige når du monterer dem så du ikke tar hull på opphengskula. Husk også å kjøpe monteringssett / Hylse på mekonomen eller noe. Vil lette skiftearbeidet en del... En drittjobb å få montert dette sammen med stab staget. Noen som har gode triks her er jeg evig takknemlig. Må skifte igjen pga hull på belgen til opphengskula...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette stemmer også...

En drittjobb å få montert dette sammen med stab staget. Noen som har gode triks her er jeg evig takknemlig. Må skifte igjen pga hull på belgen til opphengskula...

At det er en drittjobb er ingen hemmelighet nei. Bytta nettopp bærearmene på 100'en og da fant jeg det enklest å først tre stabstaget innpå bærearma, skru på mutteren litt og så bryte bærearma inn på traversen. Deretter feste bolten på travers og så mutteren til stabstaget. Til sist satte jeg på fjærbeinet.

Dette var heller ikke helt problemfritt, men mye enklere enn å herpe gjengene på stabstaget i et forsøk på å tvinge den innpå en montert bærearm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg byttet bærearmer på min så jekket jeg opp hele fronten på bilen og løsnet hele stabstaget - da gikk det som en lek. Men er vel mulig det er forskjell på fwd og quattro akkurat der. Byttet hvertfall på begge sider selv uten problem. Var gjort på like over 2 timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg byttet bærearmer på min så jekket jeg opp hele fronten på bilen og løsnet hele stabstaget - da gikk det som en lek. Men er vel mulig det er forskjell på fwd og quattro akkurat der. Byttet hvertfall på begge sider selv uten problem. Var gjort på like over 2 timer.

fwd og quattro er nok akkurat samme. Selv synes jeg det var enklere å gjøre dette med stabstaget på plass. Men det er kritisk som du nevner å jekke opp på begge sider foran, ellers prøver selvsagt stabstaget å gjøre jobben sin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fwd og quattro er nok akkurat samme. Selv synes jeg det var enklere å gjøre dette med stabstaget på plass. Men det er kritisk som du nevner å jekke opp på begge sider foran, ellers prøver selvsagt stabstaget å gjøre jobben sin :)

Stabstaget er jo bare festet med 4 bolter i tillegg til i bærearmene, så er smal sak å løsne det. Men som med alt annet så er smaken som baken ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Foring bærearm vs/hs nedre yttre medgår 2stk Bilde 4 08-80301 94:-

2. Foring bærearm vs/hs nedre indre monteringshylse 08-80894 kan medgå ved bytte Bilde 5 08-80331 169:-

3. Monteringshylse til foring 08-80331 08-80894 63:-

http://www.mekonomen.no/katalog.asp?kidck=242669254&butik=6039-000&sprak=N

Er det nummer 1 som følger med biltema bærearmen? og trenger du nr 2 og nr 3 når du skal skifte bærearmer? Planen var å skifte bærearmer i helga, men har bare biltema bærearmene, ikke monteringsdelene. Er vel ikke lagervare hos mekonomen, men audi verkstedet bør vel ha disse (hvis de selges løse da)

Nummereringa mi er feil i forhold til bildet

Dette stemmer også...

Kjøpte Noen uorginale på 100en min som ikke er quattro. Kjøpte biltema til s6en. Disse var helt like... Kjør på, disse er billige. Men vær forsiktige når du monterer dem så du ikke tar hull på opphengskula. Husk også å kjøpe monteringssett / Hylse på mekonomen eller noe. Vil lette skiftearbeidet en del... En drittjobb å få montert dette sammen med stab staget. Noen som har gode triks her er jeg evig takknemlig. Må skifte igjen pga hull på belgen til opphengskula...

bilde.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Foring bærearm vs/hs nedre yttre medgår 2stk Bilde 4 08-80301 94:-

2. Foring bærearm vs/hs nedre indre monteringshylse 08-80894 kan medgå ved bytte Bilde 5 08-80331 169:-

3. Monteringshylse til foring 08-80331 08-80894 63:-

http://www.mekonomen.no/katalog.asp?kidck=242669254&butik=6039-000&sprak=N

Er det nummer 1 som følger med biltema bærearmen? og trenger du nr 2 og nr 3 når du skal skifte bærearmer? Planen var å skifte bærearmer i helga, men har bare biltema bærearmene, ikke monteringsdelene. Er vel ikke lagervare hos mekonomen, men audi verkstedet bør vel ha disse (hvis de selges løse da)

Nummer 1/2 er endeleddene til styringen. Det er nr. 3 som er bærearma, og når jeg kjøpte slike på biltema fulgte det med 2stk nr.4 i hver eske. Nr.5 er indre foring på bærearma og denne var også klemt inn i bærebroa ved kjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skifte igjen pga hull på belgen til opphengskula...

Den belgen får man som løs del hos Møller.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nummer 1/2 er endeleddene til styringen. Det er nr. 3 som er bærearma, og når jeg kjøpte slike på biltema fulgte det med 2stk nr.4 i hver eske. Nr.5 er indre foring på bærearma og denne var også klemt inn i bærebroa ved kjøp.

Er nok sånn på de jeg har kjøpt og da, er med 2 stk nr 4 og nr 5 er klemt inn i bærebroa. Mangler eventuellt bare den monteringshylsa da, skjønner ikke helt hva slags funksjon den har men: klø : Noen som hvet om jeg bør få kjøpt den løst på møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut at monteringshylsa som man får på mekonomen er viktig... måtte bruke de som var herpa fra den gamle bærearmen. litt mer jobb da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den belgen får man som løs del hos Møller.. :)

Du er en engel. Redda dagen min nå. Håper bare ikke jeg har ødelagt kula igjen, har kjørt med hull i 2 måneder, kvier meg for å gjøre drittjobben en gang til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var akkurat denne jobben gjort, bærearmene på begge sider er dermed blitt byttet.

Ville bare understreke viktigheten av den hylsa det sankkes om her!! heldigvis så fant jeg denne tråden får jeg begynnte så hylsa var kjøpt!

Selve jobben gikk greit, brukte en jekkestropp på stabstaget slik at jeg fikk dratt det tilbake så passet det rett sammen. Dro stabstaget mot bakhjulet.

Dessuten er det virkelig behov her for en stor jernstang, fikk tak i en STOR en jeg på 3 meter og sikker 25kg så da gikk det som en lek!

Ødela hylsa i og med at jeg demonterte bærearmen fra traversen med spett . . . men fikk det av fort og greit da!:)

Må jeg nå ha forstillingskontroll nå da? hva er det dem justerer da eventuelt?

christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstillingskontroll _behøver_ ikke være nødvendig, du kjenner lett om bilen er føkka.. JEg brukte et spett og en snøfreser for å få det på plass på en ene siden, på den andre løsnet jeg stabstaget.. Lagde en uttrekker til hylsa av en gummislangebit og en bolt, men måtte banke inn den gamle så den skal ikke _jeg_ ha ut igjen.. :P

Trer du på de gamle hylsene fra stabstagmuffene, skåner du gjengene på stabstaget, og kan smelle det sammen med makt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Jeg byttet foringene på bærearmene nylig, men etter montering har jeg en litt ekkel dunkelyd på venstre side. Lyden kommer (et dunk) når svinger og samtidig har en opp/ned bevegelse på bilens front (Opp en liten bakke til huset samtidig som jeg svinger).

Jeg har gått over alt som ble gjort ifm arbeidet på bærearmene, men finner ingen åpenbare feil jeg kan ha gjort.

Jeg forstår det er vanskelig, om ikke umulig med slike spørsmål, men er det noen har tips på hva dette kan være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme dunk på høyre side etter bytte jeg, har ikke fått sjekket hva det er for noe. Men har lurt litt på om det er monteringshylsa som har blitt ødlagt under montering og det er derfor det smeller. Si fra her hvis du finner ut noe da.

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme dunk på høyre side etter bytte jeg, har ikke fått sjekket hva det er for noe. Men har lurt litt på om det er monteringshylsa som har blitt ødlagt under montering og det er derfor det smeller. Si fra her hvis du finner ut noe da.

Lars

Hvilken funksjon har monteringshylsene etter montering da? Noen som vet? Jeg ser ikke for meg at den skal kunne lage noen dunkelyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gjr slik at man ikke får en "tomrom" mellom skruen og bærearmen slik at denne beveger seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gjr slik at man ikke får en "tomrom" mellom skruen og bærearmen slik at denne beveger seg.

Ja, joda, men jeg synes det virker merkelig at denne skal kunne gå stykker ved montering. Så lenge skruen går lett inn og armen er riktig montert...

Jeg finner F**n meg ikke ut av denne lyden min... begynner faktisk å like dunkelyden litt : bh :

Kan det være foringene på krengningstaget under som ikke sitter slik de skal etter montering da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærearmene foran skal være like på alle C4 biler uavhengig av motor/drivhjul. Jeg går derfor utifra at den du har linket til passer.

Lenkarm/camberstag bak finner jeg ikke på nettsiden til Biltema. Autohaus Arizona skaffer deg det du trenger til C4, og alt til en hyggelig pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, joda, men jeg synes det virker merkelig at denne skal kunne gå stykker ved montering. Så lenge skruen går lett inn og armen er riktig montert...

Jeg finner F**n meg ikke ut av denne lyden min... begynner faktisk å like dunkelyden litt : bh :

Kan det være foringene på krengningstaget under som ikke sitter slik de skal etter montering da??

Kjekt at det gjelder flere ;) Har nettopp skiftet foringene på stabstaget inn på bærearmen på min C4 og har også fått en lett dunkelyd på høyresiden. Den var der ikke før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettop skiftet stab-staforinger for 3 gang på ett år.

Veldig mye dårlig kvalitet ute å går her.

Har nå fått montert heavy duty foringer, og håper de holder litt lenger.

Kjører hardt og langt da.:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.