96 A6 Av Q TDIs -drar dårlig -noen tips ?

Anbefalte innlegg

Bilen er helt feilfri, original og super unntatt kat., tross 300k på baken. Men med 140 gamp synes jeg den skal dra bedre fra 1900 rpm. Den skal jo ha 290 Nm som max dreiemoment ved 1900 rpm? Det er først ved 3000 rpm det blir skikkelig liv i bilen. Hva bør jeg mistenke og evt sjekke ? Ingen forskjell v kald/varm. Ingen lekkasje av noe som helst. Bruker 0.6-7 på langkjøring. Ikke oljeforbruk. Nye filtre. Kan defekte kat. ha noe med dette å gjøre ? Skal på EU. Kan jeg få kikk på kat. som ikke funker ? Håper på tips fra forumets eksperter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Def, luftmassemåler, feil dieselpumpeinnstilling. Kanskje kan katalysator ha noe å si, men det tror jeg egentlig ikke.

Tror heller ikke de finner ut at den er defekt ved eu kontroll hvis de ikke ser/hører at den er defekt. De måler uansett bare sotverdien i eksosen og den har vel ikke katalysator så mye med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Def, luftmassemåler, feil dieselpumpeinnstilling. Kanskje kan katalysator ha noe å si, men det tror jeg egentlig ikke.

Tror heller ikke de finner ut at den er defekt ved eu kontroll hvis de ikke ser/hører at den er defekt. De måler uansett bare sotverdien i eksosen og den har vel ikke katalysator så mye med.

Takker ;) kjapt svar !

Skal skifte tannreimer (begge) til høsten, så jeg har tenkt å få stilt pumpa dynamisk etterpå. Den er herved mistenkt.

Luftmassemåler.. den vet jeg lite om ? Hvor finner jeg den? Kan den renses, overhales el.lign , eller må den bare skiftes ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å søke på LMM, luftmassemåler, luftmengdemåler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.