Vann på gulvet på passasjersiden i A4 B5.

Anbefalte innlegg

Støvsugde bilen i sted og så/kjente at gulvteppet var vått,det er kun på passasjersiden.Skrudde ut hanskrommet og fant ut hvor vannet kommer i fra.Den gule skumgummi saken er helt våt.. :o

 

Feilen er da? : klø :

DSC00095.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dreneringen til klimaanlegget. Skru ut vifta og se om du kommer til slangen å får stikki den opp med finger, skrutrekker e.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du klima på bilen ? da er det mest sannsynlig dreneringa fra klimaen ... enten tett , eller slange hoppet av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,er el-klima i bilen. ;)

Skru ut vifta,er det mye jobb el? Ser vifta,men må jeg ta den helt ut for å komme til? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det bare er tre eller fire små skruer som holder den fast i varmeapparathuset. Må skru ut hanskerommet først da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,ikke værre nei. :D

Hanskerommet har jeg tatt ut,får ta ut vifta og sjekke i morra da. ;)

Takker! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[OT] Servicen her på forumet er helt utrolig egentlig... Nøyaktig 1 time og problemet er løst... : smil : [/OT]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[OT] Servicen her på forumet er helt utrolig egentlig... Nøyaktig 1 time og problemet er løst... : smil : [/OT]

 

Hehe,ja. Det er helt sykt egentlig! Er super glad for at dette forumet finnes og slike som Bent Owe er innpå her. ;):tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,da har jeg tatt ut vifta,men det eneste jeg ser da er ett stort luftehull ned i mot gulvet rett inni der og registeret/ser ut som IC til venstre.Jeg kommer jo ikke bak den? Er bak registeret det lekker da i så fall,er jo på det rørt som går inn i torpedoveggen/gulvet det lekker i fra.Tenker da på bildet som jeg la ved over her. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....jeg som liksom var så sikker...Er det noe fukt inni der nå da. Er mulig du MÅ ta det utenfra, men det er som regel veldig vanskelig å se slangen/komme til ute i motorrommet/torpedoveggen.

 

Minker ikke kjølevann på bilen din vel? Evt. kan du prøve å helle vann rundt ramma til pollenfilteret oppe i vannkassa. Kan også være der det er en lekasje. Lettest da å få en person til å helle vann rundt omkring ramma og kikke inn i varmeapparat huset selv.

 

Kanskje du også kan prøve å helle vann inn i varmeapparathuset gjennom hullet til vifta og se om det blir liggende der, eller renner ut slik det skal.

 

Utover dette er jeg redd jeg ikke har flere forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....jeg som liksom var så sikker...Er det noe fukt inni der nå da. Er mulig du MÅ ta det utenfra, men det er som regel veldig vanskelig å se slangen/komme til ute i motorrommet/torpedoveggen.

 

Minker ikke kjølevann på bilen din vel? Evt. kan du prøve å helle vann rundt ramma til pollenfilteret oppe i vannkassa. Kan også være der det er en lekasje. Lettest da å få en person til å helle vann rundt omkring ramma og kikke inn i varmeapparat huset selv.

 

Kanskje du også kan prøve å helle vann inn i varmeapparathuset gjennom hullet til vifta og se om det blir liggende der, eller renner ut slik det skal.

 

Utover dette er jeg redd jeg ikke har flere forslag.

 

Er ikke noe fukt inni der nå nei,bilen er ikke brukt siden i går.

Kjølevannet minker bittelitt men det er ikke mye,har en liten lekkasje på oljekjøren.Noen rosa krystaller rundt innløpet eller utløpet.Og det har ikke vært bløtt inni bilen der før den siste uka i så fall. :o

Når jeg luktet på vannet var det kun rent vann oxo,luktet ikke kjøleveske av det så kan umulig være registeret mitt som er lekk heller..

Det kan altså komme inn vann fra der pollenfilteret/coupefilteret sitter hvis man vasker/regner altså? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet skal det ikke komme vann inn ved pollenfilteret hverken ved vasking eller i regnvær, men......hvis ramma pollenfilteret er montert i ikke er tett ned mot bilens karosseri kan det komme inn vann der.

 

Hvis dreneringen i batteri/vannkassa er tett kan det i ekstreme tilfeller medføre at det fyller seg så mye vann i vannkassa at det rett og slett flyter over kanten til pollenfilteret.

 

Kan jo også sjekke mansjetten til klimarørene der disse går inn i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet skal det ikke komme vann inn ved pollenfilteret hverken ved vasking eller i regnvær, men......hvis ramma pollenfilteret er montert i ikke er tett ned mot bilens karosseri kan det komme inn vann der.

 

Hvis dreneringen i batteri/vannkassa er tett kan det i ekstreme tilfeller medføre at det fyller seg så mye vann i vannkassa at det rett og slett flyter over kanten til pollenfilteret.

 

Kan jo også sjekke mansjetten til klimarørene der disse går inn i bilen.

 

 

Ok,sjekket rundt pollenfilteret og vannkassa nå,knusktørt der. :)

Får se om det blir bløtt igjen nå som det er sol når jeg får kjørt,blir det ikke det så MÅ det jo komme når jeg har vasket bilen,skal sjekke det litt mer så får jeg se. :)

Renner fælt av bilen når jeg får kjørt,men det er vell kondens i fra AC`n,for hvis jeg kjører med ECO knappen inne på AC`n så renner det ikke noe når jeg stopper.

Takk så lenge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden litt jeg. om det er greit.

Har til tider vært vått på passasjersiden i min A5 B5 også. Jeg har ikke Klima eller AC.. Kan det være noen pakkninger fra Torpedoveggen ellerno som er slitne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden litt jeg. om det er greit.

Har til tider vært vått på passasjersiden i min A5 B5 også. Jeg har ikke Klima eller AC.. Kan det være noen pakkninger fra Torpedoveggen ellerno som er slitne?

 

Men pollenfilter har du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden litt jeg. om det er greit.

Har til tider vært vått på passasjersiden i min A5 B5 også. Jeg har ikke Klima eller AC.. Kan det være noen pakkninger fra Torpedoveggen ellerno som er slitne?

 

Bare og henge deg på det. :D

Kjørte akkurat nå en tur,ble ikke vått nå så.. Rare greier! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.