trenger råd (bygge om en audi 80/90 quattro mod 84 til s2 eller rs2 motor)

Anbefalte innlegg

Har tenk å bygge om en audi 80/90 quattro mod 84 til s2 eller rs2 motor, drivverk å bremser osv.

Hva passer å hva passer ikke.

Hva trenger jeg?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette??????????????????????????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner vel en del om det hvis du søker her og på be-4-you! men motoren skal vel passe greit og det samme med girkasse!

Kan bruke fjærbein fra f.eks en s2 og kjøpe feite bremser?

dette er noe jeg tror jeg har hørt! ikke sikker, men skriver litt for å få dreis i tråden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs om du skal ha bilen godkjent for gatebruk eller kun til banekjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenke den skulle være til gatebruk ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er første steget å kontakte biltilsynet og høre hva som trengs for å få dette godkjent. Møller sier bare "beklager, vi kan ikke hjelpe". Jeg har prøvd, da med en 165 hk 10VT som jeg har planer om å montere i min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får æ det ikke godtjent så kjører æ læll. har planer om rund 300hk da men.

trenger noen råd om va som passer å ikke.

det er en audi 80/90 mod 84 sedan jeg har

tenkte egentlig å skifte alt av understell......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vigenracing.com han har en coupe quattro godkjent med masse hester. ellers tror jeg nok du sliter med godkjenning på en sedan. Motoren passer rett i bilen, men du må bruke urquattro svinghjul og få spesiallaget en clutch(mener jeg, er ikke 110% sikker) Du bruker selvfølgelig girkasse o.l. fra bilen som du allerede har, evt fra en type 81. De tåler jo helt rått med juling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke komplett understell fra en S2 Coupe... Bolton.

Motoren sklir også rett inn. men det er en del jobb med gearkasse. Jeg ville brukt orginalkassa da denne holder i massevis.

Er også en del jobb med intercooler og slikt dill. Men ingen problem !

Komplett forstilling fra RS2 er jo forsåvidt også bolton.... den har samme innfesteinger som på S2. Det er også mulig å bygge om en S2 Coupe bakstilling med RS2 bremser... da har du stoooore bremser med 4-stemplede caliptere rundt om. Kroner du dette med høydejusterbart senkesett til S2 coupe har du ett kongeunderstell !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.