Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Monterte i går mine flett nye black diamond (groove/drilled) bremse skiver med tilhørende nye Yellow Stuff R klosser (som forøvrig brakes norge anbefalte!)

Under montering måtte jeg skyve inn caliper stempelet for å få på caliperen igjen.Da rant det ut bremsevæske rett på venstre side av bunnpanna under.Jeg regner med at dette er normalt....En plass må jo den væska som jeg fortrenger ved å presse inn stempelet gå.Er det igjennom bremsekraftforsterkeren det renner ut da?Er dette normalt?

 

Så kjører jeg 3 mil og stopper,så ryker det av begge klossene og begge er skjev slitt.Hva har jeg gjordt galt? Eller kan det være at disse klossene er helt totalt feil til disse skivene...Disse klossene skulle være skikkelige saker,egentlig like red stuff bare at de ikke trenger oppvarming!

 

Takker for all hjelp.

 

Mvh Tore

 

Det er en 2000mod S3 det er snakk om her.

 

 

PROBLEMET BLE LØST,DET VAR IKKE NOE PROBLEM.KUN SYNSBEDRAG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsevæska ble nok dyttet ut gjennom påfyllingskorken på tanken. Da du presset tilbake stemplene i calipperen steg nivået i tanken og rant evt. over.

 

Hvorfor klosser og skiver ikke funker skikkelig derimot....hmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsevæska ble nok dyttet ut gjennom påfyllingskorken på tanken. Da du presset tilbake stemplene i calipperen steg nivået i tanken og rant evt. over.

 

Hvorfor klosser og skiver ikke funker skikkelig derimot....hmmm

 

Jeg skjønner ikke dette opplegget altså,slissede skiver er jo kjent for å spise opp klosser men dette er jo helt sykt.Klossene må rett og slett kastes i morgen......Pluss at de er helt skjevslitt,ytterst på klossen er det lite mens innerst mot senter er de helt ubrukt omtrent......Hmmmmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips ved montering av nye bremseklosser er å gjøre caliperne SKIKKELIG rene slik at klossene glir lett i sporene.

En smal stålbørste eller litt smergelpapir for å fjerne støv og annet grums.

 

Ellers så høres det merkelig ut at klossene allerede er så slitte.

Kan virke som om noe ikke passer helt sammen eller ikke beveger seg som det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips ved montering av nye bremseklosser er å gjøre caliperne SKIKKELIG rene slik at klossene glir lett i sporene.

En smal stålbørste eller litt smergelpapir for å fjerne støv og annet grums.

 

Ellers så høres det merkelig ut at klossene allerede er så slitte.

Kan virke som om noe ikke passer helt sammen eller ikke beveger seg som det skal.

 

Alt ble godt rengjordt ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta noen bilder av hvordan det ser ut da.. beveger glideboltene seg, de har ikke rustet fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm. når jeg tenker meg om mener jeg at jeg leste i en annen tråd her at EBC klosser og black diamond skiver IKKE passet sammen. Skal vi se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skla jo egentlig ikke renne over bremseveske, har aldri gjort dette for meg, men du har kansje slitt klossene veldig langt ned også fylt på veske til det er fult igjen?? tappet du beholderen igjen så det ikke er over max.

 

ellers kan det hende bremse sylindern ikke blir kvidt veska når du slipper pedalen..

 

 

du må jo ha merket at bremsene ligger på eller noe, når de blir så varme at det ryker..

 

skal ikke slite klossene så fort uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan dere få en aldri så liten update 6000km etter at jeg bytta til black diamond groove/drilled skiver med de nye yellow stuff klossene til ebc.

 

Status er at jeg har revet de møkkaskivene av bilen,de er blitt helt skjeve etter kun 6000km uten en eneste nødbremsing(noe de også forøvrig skulle tåle mye av)

 

Har siden snakket med folk som kjører mye racing,de kunne fortelle at Black Diamond var noen oppskrytte møkkaskiver. Og at man burde holde seg til kvalitet som Brembo om man ønsket noe som holder.

 

Så dette blir siste gang noe black diamond blir montert hos meg.

 

Mvh Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss.har bare gode erfaringer med disse og ferrodo klosser.biter fra seg hver gang.har vel kjørt ca 20k med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av hva som var årsaken til "skjev slitasje" i starten?

 

Om det røyk av de da er vel det grunn god nok til skjevhet vel: klø : Om Øyvind her bruker de samme og er fornøyd??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,i starten var det bare ett synsbedrag som gjorde at det så ut som klossene ble skjevslitte.

Men alt var altså ok her i første omgang.

 

Jeg målte skivene skjeve på 8/100-deler. Det er like mye som 2stk hårstrå i bredden.

 

Jeg vet ikke,men nå etter at jeg putta på originale brembo så er all risting vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.