Anbefalte innlegg

Når jeg f.eks rygger med full sving kommer det et skikkelig høy klakke lyd : bh :

Noen forslag på hva det kan være??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivknuta\er.. : bh :: dum :: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skjer bare en gang å når jeg har kjørt igjen er det ikke altid lyden kommer.. det smeller høyt, ikke drivknute klikking. det skjer også ved mye gasspådrag å skikkelig nedbremsing...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder en knapp på defekte dempere..

dvs at det er "rom" for demperen å bevege seg annet enn opp og ned..

evt løse calipere.. da vil du få et høyt smell når du rygger og bremser litt, for da flytter caliperen seg bakover litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men sitter det gassdempere på denne orginalt??

Hva slags dempere anbefaler dere da, kommer til å kjøre endel på bane....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme om det er gassdempere eller oljedempere.. kan uansett bli rom til å bevege seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jaja men kan ikke se noe leaksje ved demperene...

Det kommer som oftest ved full sving når jeg rygger eller kjører fremover..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan og være fjørbeinslager!

det beste du gjør, er å jegge opp bilen.. og bruker litt makt på å vugge hit og dit på dekket.. da kan du eventuelt finne ut om det er slark i opphenget ditt en plass..

lokalisering av feilen er første skritt til suksess :)

kan jo og være forplantningslyder! derfor må du bare belage deg på å sjekke litt rundt og bruke litt makt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bukk men finner ikke noe slakk noe sted det enste jeg fant var bærearmsforinger bak girkasse oppheng venstre side. det er bytta.... bilen ble bedre å kjøre men enda den lyden... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme greia på min bil, viste seg at kingbolten (bærekula) var løs. Var noen j**** luringer på et visst verksted som ikke hadde satt den ordentlig til. Kan jo prøve å kjenne etter på muttrene der.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å kjørte litt nå. Da fikk jeg en kamerat av meg til å sitte inne i bilen å svinge hurtig frem å tilbake på ratte da kom det en ulyd fra tannstang. Har ikke merket noe slark når jeg hadde bilen oppe på bukk forige gang men nå kjente jeg at det var en bitteliten slakk i venstre endeledd.

Det er der den ulyden kommer fra ved full sving eller ved tung fot ut av svingen.

Men det kjentes nesten ut som det var indre leddet å.

Leste et eller annet sted her om at tannstangen kunne løsne litt å da kom det en sånn lyd som jeg har.

det er en 1 år gammel tannstang på den så det er ikke den som er sliten, men pleier endeleddene ikke å holde mer en 30000 på s6??

Det er skikkelig dritt, kjøpte bilen får en uke siden å nå dukker det opp mer å mer. Men faen som den går. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå brukt ferien min til å lokalisere ulyden, Har funnet defkte fjærbeinslagere samt en bitteliten slakk i endeleddet. Dette er nå byttet men tro det eller ei lyden er der fremdeles ved gasspådrag, hard oppbremsing.

Det er også en indre slakk i tannstangen men den er 1 år gammel, så gjett om noen skal få høre nå : pisk :

Men aner ikke mere jeg, kan tannstangen lage all den lyden ved gassspådrag å hard nedbremsing..?

Begynner å bli dritt lei alerede, hadde det ikke vært for at bilen er : smil :

Så hadde jeg gått på veggen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.