Anbefalte innlegg

Er det noen som har en ide om hvor man kan få tak i ventilløftere til 1.8T motoren i A4 - 97 modell?? Jada, jeg har hørt hos forhandler, og det var dyrt ja: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at de er gåne? Ganske mange som har blit lurt av tikking tidligere og trodd ventilløfterne har vært gåne mens problemet i virkligheten har vært ett annet. MEd mindre problemet kun er tikking og du ikke er 100% sikker at de er gåne søk litt på forumet blandt de 100 andre trådene som omhandler det samme og se om du får tips der. Ett tips mot tikking på 1.8T er å prøve Castrol 10-60 olje, fungerer hos meg bl.a. selv om jeg ikke har kjørt sååå langt på det enda ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at de er gåne? Ganske mange som har blit lurt av tikking tidligere og trodd ventilløfterne har vært gåne mens problemet i virkligheten har vært ett annet. MEd mindre problemet kun er tikking og du ikke er 100% sikker at de er gåne søk litt på forumet blandt de 100 andre trådene som omhandler det samme og se om du får tips der. Ett tips mot tikking på 1.8T er å prøve Castrol 10-60 olje, fungerer hos meg bl.a. selv om jeg ikke har kjørt sååå langt på det enda ;)

Denne olja funker knall...hadde litt tikking på min etter ca 3000km etter oljeskift.

Etter overgang til 10-60 har tikkinga forsvunnet.

Skal du ha billige løftere får du det her.

http://www.germanautoparts.com/

2600.- for alle mot 6000.- på møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve 10-60 olja til Castrol neste gang da.....Har stort sett prøvd det meste ellers. Eneste olja som har utmerket seg, er ESSO Ultron(grønn kanne) Den er helsynt, og som sagt den eneste som har delvis/tidvis stoppet tikkinga. Men etter en stund kommer den tilbake. Tikker heller ikke konstant, bare så det er sagt.....kommer og går helt uten sammenheng: klø : : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve 10-60 olja til Castrol neste gang da.....Har stort sett prøvd det meste ellers. Eneste olja som har utmerket seg, er ESSO Ultron(grønn kanne) Den er helsynt, og som sagt den eneste som har delvis/tidvis stoppet tikkinga. Men etter en stund kommer den tilbake. Tikker heller ikke konstant, bare så det er sagt.....kommer og går helt uten sammenheng: klø : : klø :

Du er SIKKER at det komme i fra selve motoren? Så det ikke er eksosventilen,retur damp el hva det er som sitter på/ved luftfilteret? : klø :

Den tikker godt,spesielt når bilen står på tomgang..

Jeg la ved bilde av ventilen,den med rød prikk. ;)

dvsvsd.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er SIKKER at det komme i fra selve motoren? Så det ikke er eksosventilen,retur damp el hva det er som sitter på/ved luftfilteret? : klø :

Hei. Ja jeg er relativt sikker på at det er ventiltikking ja. Har lyttet endel ganger og de fleste andre(og sannsynligvis billigere) alternativene er luket bort. Det merkelige er imidlertid det at tikkinga kommer og går hele tiden, og forsvinner bare ved oljebytte(til nevnte olje).....Bare sånn for ordensskyld, så følger tikkinga også turtallet...og jo lengre den står og tikker, jo verre blir det......virker som det er kanskje flere løftere som har problemer.....men når det er stille, så er det helt 100% stille. Da går den så fint atte :) PS: oljetrykket er målt med kalibrert måler(audi verkst) og det er helt fint....

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ja jeg er relativt sikker på at det er ventiltikking ja. Har lyttet endel ganger og de fleste andre(og sannsynligvis billigere) alternativene er luket bort. Det merkelige er imidlertid det at tikkinga kommer og går hele tiden, og forsvinner bare ved oljebytte(til nevnte olje).....Bare sånn for ordensskyld, så følger tikkinga også turtallet...og jo lengre den står og tikker, jo verre blir det......virker som det er kanskje flere løftere som har problemer.....men når det er stille, så er det helt 100% stille. Da går den så fint atte :) PS: oljetrykket er målt med kalibrert måler(audi verkst) og det er helt fint....

: klø :

Jeg har akkurat samme problemet. De fleste sier dette er normalt på audi men jeg syns den er vel høy... Var inne hos ett verksted og de trodde det var en av løfterene som hang. Anbefalte meg å kjøre endel renser når jeg bytta olja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic her.. men trur eg har den lyden der du snakker om.. ka en skal gjer for å få det vekk? går vel via eit filter i innerskjermen dinna og til ein slange under bilen.. ? eg høyrer ein slags surkling i den slangen under bilen... tips mottas me takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic her.. men trur eg har den lyden der du snakker om.. ka en skal gjer for å få det vekk? går vel via eit filter i innerskjermen dinna og til ein slange under bilen.. ? eg høyrer ein slags surkling i den slangen under bilen... tips mottas me takk:)

At ventilen tikker er normalt og det skal den altså gjøre.

Surklelyd under bilen kommer fra utluftningsslangen for aktiv kullfilter. Den finner du under bilen/gulvet rett bak høyre forhjul. Svart riflete plastrør med ca 1 cm i diameter. Dette røret kan være tett/delvis tett av grus/møkk. For å komme til ordentlig i begge ender av slangen må du skru vekk innerskjermen for høyre forhjul slik at du kommer til aktiv kullfilteret. Evt. prøver du å blåse opp denne.

Et annet alternativ er at filteret begynner å bli tett. I så fall må det skiftes ut. Mener det kostet omtrent 1300 kr da jeg skiftet på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har til tider undertrykk i bensintanken med påfølgende susing rundt påfyllingslokket. Kan dette ha noe med kullfilteret å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har til tider undertrykk i bensintanken med påfølgende susing rundt påfyllingslokket. Kan dette ha noe med kullfilteret å gjøre?

JA. Det hadde jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min og tikker godt fra denne etter et par minutter på tomgang. (99 Passat 1.8T). Trudde først også det var ventilene. pga hadde problem med dette på min forgje bil 96 A4. Har lenge lurt på om det var normalt med tikking fra denne.. Takker : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv dette ,innverndig rens av motoren ,det er noe som må gjøres av og til,det gjorde susen på min bil! betalte vel 120,- med klubbrabatt på Hellanor:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv dette ,innverndig rens av motoren ,det er noe som må gjøres av og til,det gjorde susen på min bil! betalte vel 120,- med klubbrabatt på Hellanor:)

JEG kommer aldri til å kjøre innvendig motorrens på min motor igjen iaf...prøvde dette etter anbefalinger fra et verksted, og kort tid etter dette raste turboen....viste seg at skitt/avleiringer som rensen løsnet hadde tettet igjen oljekanalen i turboen(smøringen på akslingen) Er vel godt mulig at dette skyldes dårlig olje/slapp service fra tidligere eier...noe som ikke alltid er enkelt å sjekke. Ikke alltid serviceboka er fulgt helt ut....Samtidlig, litt off-topic her: Dersom man skal bytte Turbo, SKIFT oljetrykkrøret inn på Turboen.....noen sier man kan rense/skylle det,men nytt koster det ca 600,- orginalt, og en ny Turbo koster betraktelig mye mere.....: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.