Audi 100 2,2 10v: Interference design?

Anbefalte innlegg

Den "nye" bilen er en 1986 Audi 100 CS Q med 2,2 liters, 10 ventilers 5 syl motor og K-jet. Hva skjer dersom registerreima ryker på denne? Møter stemplene på vei opp ventilene på vei ned i et ødeleggende dødskyss, eller går det bra? Den eneste bilen jeg har opplevd registerreimbrudd på var min ellers trofaste 1984-modell Passat med 1,8 liter forgassermotor, og på den var det bare å sette på ny reim og kjøre videre. Sånn burde alle biler vært!

 

Og forresten, hva slags betegnelse har motoren min? Jeg ser det refereres til AAN, NE, 3B osv her på forumet, men greier ikke å relatere siden jeg ikke har lært meg stammespråket ennå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2,2 og 2,3 motoren får du skeive ventiler og mye gøy visst reima ryker, på 2,0 motoren tror eg det går bra(2,0 5'er)

Motorkoden din står i serviceheftet til bilen, og på en klistrelapp i bagasjerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg reima på gamle bilen min røyk i forbi kjøring, men det var bare å bytte reima og kjøre videre.

Det var enaudi 5000 2.3 86mod!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.