Anbefalte innlegg

Då har eg altså opplevd det og.. Langfingra ubedte gjester har forsynt seg med samtlige to skilt på bilen min, pluss ei vacn skiltplate. Måtte vedkommande brenne.... Andre som har opplevd dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom med skiltnummeret, så lokale folk kan holde øynene åpne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne verdt å prøve det ja! Det gjelder reg.nr; TV 53317. Om dette blir observert på andre biler enn en grå golf II, ta gjerne oppfordringen fra Per, og hold utkikk!! Tips mottaes med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske spesielt tyveri får man vel si : klø :

Du har vel ingen kompiser som vet hvor mye du prissetter bilen, og som kanskje har vært på byen en tur? Selv om det er en dårlig spøk, er det alltids noe å ta tak i..

Hvis ikke tyven tenkte "her på denne kjerra er det bare skiltene som er verdt å ta" : klø :

 

Skal uansett holde et øye på bilene fremover (tråler tross alt noen mil pr dag)

 

Lykke til i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipt.. har hørt om folk før som har fått skiltene stjelt....så nå kan du bare sitte å vente på park.bøter osv.:rolleye:hvis det er noen som bruker de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt da, enda kjipere viss purken kommer og henter deg i tilfelle en bil med reg nr TV 53317 er getaway car i bankran eller noe slikt...

 

Du må bare se å få anmeldt det så du slipper å punge ut for kommende parkbøter, bomringer, fotobokser, etc.

 

Håper de dukker opp temmelig kjapt da, kjipe kroner å måtte ut med for nye skilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal man med stjelte skilter da tru, hmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som stjeler skilt for og bruke dem en kort periode, fylle litt bensin og stikke av, under ran/tyveri, eller hva som helst der sjåføren vil være så anonym som han bare kan være.

 

Du får nok noen kjedelige tur til postkassa, den kommer nok til å strømme over med brev fra div bomselskap +++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange gode poeng nevnt over her. Hendelsen er politianmeldt så den biten er i orden. Og får ikkje håpe, for mine bekjente sin del, at det er en "practical joke"... Og må berre satse at en blir spart for dei mest utspekulerte skiltmisbruk.. som f.eks. på en ransbil o.l.

 

Nokon som veit om en får nytt reg.nr ved slike hendelser? Om skilta skulle forbli forsvunnet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan søke om og få nytt registreringsnr, men som oftes ser Biltilsynet at det ikke nødvendig at du får tildelt nytt nr og da får du det heller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og biltilsynets ord er vel oftest lov... Men skulle tru at det er ugunstig å ha 2 sett like reg.nr i omløp.. Er vel like greit å smøre seg med en (over)dose tolmodighet angåande biltilsynet og dets medgjørlighet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan søke om og få nytt registreringsnr, men som oftes ser Biltilsynet at det ikke nødvendig at du får tildelt nytt nr og da får du det heller ikke.

 

Jeg trodde det var så mange problemer forbundet med stjålne skilt at man fikk nye reg-nr nesten automatisk nå for tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får nytt reg-nr ved tyveri av begge kjennetegn.............Så da får du nok ST regga Golf II vil jeg tro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ZZ på min nye (tyskimporterte) passat, jeg tror den er registrert i bergen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då blir det vel mest sannsynligvis ST registrert golf på meg og.. Hadde berre ikkje forventa at det skulle stå på min nåverande bil... Blir en tur på biltilsynet etter helga, der ting forhåpentligvis går knirkefritt, da en tilverelse som fotgjenger frister lite...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vel nok SU skilter på deg ST er oppbrukt vel...........

 

Har du etalt årsavgiftene i år har du vel??????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt er det nok desverre ikke, for da kan jo alle og enhver som har lyst til å bytte skilt nr melde skiltene sine stjelte, og den jobben vil nok neppe biltilsynet ha, men klart, sjekk ut selv, da får du svar på hva dem vil gjøre i ditt tilfelle og om du har behov for nytt skilt nr. (Jeg vet hva svaret kommer til å bli....)

 

Og til dere andre som påstår noe annet, rart at dere ikke klarer å tenke ut selv så enkel "mattematikk" Tror dere virkelig det at Biltilsynet hunger etter mere arbeid? :D (Hvorfor stopper det opp for enkelte individer? Det har jeg alltid lurt på...... :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt er det nok desverre ikke, for da kan jo alle og enhver som har lyst til å bytte skilt nr melde skiltene sine stjelte, og den jobben vil nok neppe biltilsynet ha, men klart, sjekk ut selv, da får du svar på hva dem vil gjøre i ditt tilfelle og om du har behov for nytt skilt nr. (Jeg vet hva svaret kommer til å bli....)

 

Og til dere andre som påstår noe annet, rart at dere ikke klarer å tenke ut selv så enkel "mattematikk" Tror dere virkelig det at Biltilsynet hunger etter mere arbeid? :D (Hvorfor stopper det opp for enkelte individer? Det har jeg alltid lurt på...... :) )

Kjenner til flere som har fått nytt nummer på biler etter skilttyveri og tyveri,blandt annet Thomas W her på forumet.

Han kan jo sikkert fortelle om hvor "vanskelig" det var å få nytt nr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vel nok SU skilter på deg ST er oppbrukt vel...........

 

Har du etalt årsavgiftene i år har du vel??????

 

 

Blir vel SU som du seier ja. Og ja, årsavgift er betalt. Var det første eg sjekka før eg anmeldte det. Kunne fort blitt flaut for min del om ikkje det var i orden :o

 

Om det blir nye skilt eller ikkje gjenstår å finne ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt er det nok desverre ikke, for da kan jo alle og enhver som har lyst til å bytte skilt nr melde skiltene sine stjelte, og den jobben vil nok neppe biltilsynet ha

Det kan man ja, på samme måte som at alle kan gå og melde bilen sin stjålet.

Sist jeg sjekka var det ulovlig å levere falsk anmeldelse (noe som står påpekt på tapsmeldingsskjemaet du bruker for melde skiltene tapt med), så om det noen vinner vil jeg ikke si noe om. :)

 

sjekk ut selv, da får du svar på hva dem vil gjøre i ditt tilfelle og om du har behov for nytt skilt nr. (Jeg vet hva svaret kommer til å bli....)

Jaha..?

Sist jeg sjekka regelverket (2 uker siden var det vel), så mener jeg det stod at man har rett på ny tall/bokstavkombinasjon ved tap/tyveri av skilt, faktisk også om man bare mister/frastjelt ett.

Kan dobbeltsjekke på mandag. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då var dagens runde i fyllingsdalen unnagjort. Den gikk til biltilsynet - politiet - biltilsynet, og resulterte i to nye skilt, med samme reg nr. som før. Så når bilen igjen er operativ, gjenstår det berre å vente i spenning på kva mine gamle skilt vil bli brukt/misbrukt til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.