#1 Skrevet Juni 30, 2006 Som topic sier har jeg problemer med dekkslitasje på bilen min. Den er senket med justerbart fra KW, har 9x19" felg med 225-35-19, dekk er av merket Yokohama Parada. Det er ikke "normal" slitasje, problemet er at dekket får "trappinger" i mønsteret, som igjen resulterer i mye dekkstøy..høres veldig godt inne i bilen med vinduer lukket og musikken på normalt nivå. Noen som har vært borti lignende problemer? Har pratet med de som tok firehjulskontrollen, og de mener den er innenfor, og at sånn slitasje må jeg regne med.. syns det er litt rart.. har da kjørt senket bil før, uten dette problemet. Blir litt frustrert da dekkene er kun noen måneder gamle, kjørt ca 4000 på de, dyre, og jeg sansynligvis ikke orker å kjøre på de neste år.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2006 prøvd å få de avbalansert på nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2006 Ja, er de samme dekkene som stod på Koya felgene jeg hadde før, og de blei balansert når de blei lagt på nye felger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2006 vis du får "trappinger" i gummien er IKKE vinklene riktige. En bil med riktig innstilte hjulvinkler og korrekt lufttrykk vil ikke slite dekk slik. Problemet for verkstedet som evt. justerer for deg kan imidlertid være at bilen er senket og har såpass store hjul. De fleste forstillingsapparater er nemlig beregnet på biler med normal høyde og standard hjulutrustning. Dette bør de imidlertid informere deg om etter at de tar/tok kontrollen. I værste fall medfører senkingen at vinklene ikke lenger kan justeres 100% korrekt da det ikke er mer justering å "gå på". Hvis dekkene får slike trappinger tipper jeg det er cambervinkelen på bilen din som er feil. Dvs. hjulets helling inn/ut i topp. Usikker på hvem/hva de kaller seg, men veit det finnes firmaer som har spesialisert seg på hjulstillingskontroller på senkede/ombygde/spesielle kjøretøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2006 Ja, er de samme dekkene som stod på Koya felgene jeg hadde før, og de blei balansert når de blei lagt på nye felger.. Har du sjekket om de fortsatt er avbalansert? Kan ha mistet et lodd, eller de kan ha blitt satt litt feil på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2006 Er nok som Bent Owe sier, er vel noen vinkler som ikke er helt korrekte.. De som justerte den nevnte på at det var en vinkel de ikke fikk hundre prosent, hadde flyttet hele traversen!?! for å prøve å få den innenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2006 Er nok som Bent Owe sier, er vel noen vinkler som ikke er helt korrekte..De som justerte den nevnte på at det var en vinkel de ikke fikk hundre prosent, hadde flyttet hele traversen!?! for å prøve å få den innenfor. Det er flytting av traversen som er justeringen på multilink, så det er helt normalt å bevege på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2006 Er spissinga justert? Slik så dekka på bilen min ut når jeg kjøpte den fra tiligere eier, han hadde senka uten å justert spissinga.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2006 Regner jo med at alt er riktig justert da jeg har hatt den på verksted for firehjulskontroll.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2006 Som topic sier har jeg problemer med dekkslitasje på bilen min.Den er senket med justerbart fra KW, har 9x19" felg med 225-35-19, dekk er av merket Yokohama Parada. Det er ikke "normal" slitasje, problemet er at dekket får "trappinger" i mønsteret, som igjen resulterer i mye dekkstøy..høres veldig godt inne i bilen med vinduer lukket og musikken på normalt nivå. Noen som har vært borti lignende problemer? Har pratet med de som tok firehjulskontrollen, og de mener den er innenfor, og at sånn slitasje må jeg regne med.. syns det er litt rart.. har da kjørt senket bil før, uten dette problemet. Blir litt frustrert da dekkene er kun noen måneder gamle, kjørt ca 4000 på de, dyre, og jeg sansynligvis ikke orker å kjøre på de neste år.. Mvh Geir Henger meg på denne her jeg. Har akkurat samme problemet, både med støy og slitasje. Du har riktignok B6 og jeg B5, men likevel. Min er senket med FK Silverline x. Kjører på Falken dekk (husker ikke type) 225/40-18 Har fått hjulene balansert og 4-hjulskontroll 2 ganger!! De på verkstedet sier at den er innafor grensa. Håper du får problemet løst! Mvh Preben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2006 hmmm, har også slik trapping bak på golfen! Men der er det jo ikke så mye å stille på da:) Gammal drit! heh. Du kunne jo hørt med de litt "større" gutta da! Ts-racing f.eks, dem må jo ha greie på sånt. Regner med att dem hvet hvordan de skal stille inn sånt, før dem spinner rundt banen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2006 Hei Har akkurat samme problem på min a4 8e.Har justerbart kw og 8,5 * 19 felger.Sliter noe jævlig på innsiden, og også slik "trappemønster" som du nevner.Gjør at det blir mye mer dekkstøy enn normalt.Har også hatt bilen på 4 - hjulskontroll en rekke ganger uten at dette har hjulpet noe særlig. De som har justert sier at den ligger innenfor grensa.Er også interessert i å vite om det finnes bedre justeringsustyr for senkede biler, eller at de som justerer vet hvordan de skal korrigere de målene de skal ligge innenfor for å takle senkede biler. Kanskje vi rett og slett må justere opp igjen bilene våre, slik at vi slipper og slite ut et sett med dekk i løpet av sommersesongen. Er også interessert i å vite om noen i klubben har noen goe tips rundt dette! mvh Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 5, 2006 Kanskje disse kan noe? http://www.auto-safe.no http://www.audisentrum.no Dukker iallefall opp etter sok på "hjulvinkler" på Kvasir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 5, 2006 Riktig dekktrykk? Måtte opp i 3,2bar på mine 225/40-18 Nokian dekk før de slitter jevnt. Hadde tidligere tendens til trapping og mer slittasje på sidene av dekkene. Ved senking over 35-40mm er det vanskelig å få justert camber riktig. Dette kan komenseres noe med spising for de som veit hva de driver med. Fører selvfølgelig til litt mer dekkslitasje, men kan like gjerne slite hele dekket i stede for kun innersider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...