Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt om på forumet her, men ikke funnet svar på det jeg lurer på.

Har en G60 gearkasse liggende med gearoverføringa. Er det mye som må til for å få denne i bilen? Blokka er 8v og gearkassen som skal ut er standard med ny orginal clutch.

Må jeg bytte clutch kanskje? Og da bare lammeler eller hele pakken? Skal kjøre med rundt 200+hk, holder den orginale GTi clutchen isåfall???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal passe greit den, er usikker på om bakre feste i kaross er samme, men du må iallfall bruke G60 svinghjul og clutch med denne kassen, er helt omvendt på gti...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takk skal du ha. Må altså skaffe meg et nytt svinghjul da.

Tro om starteren passer da? mener å ha lest en plass at dette også er litt forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

startern vil nok ikke passe, og heller ikke braketten som står på girkasse/blokk til fremre motorfeste....

så må du ha clutch overføring.... evnt nytt pedalsett....

 

har hørt at det noen bruker passat wire overføring....da slipper du jo å bytte pedalsett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åååå, såpass. Er det snakk om å bytte pedalsett også!

Har G60 kassen og wireoverføringen med gearspake og sånt. Har et Corrado G60 svinghjul og clutch på handa også.

Denne brakketten, må jeg ha fra en G60 golf da?

Og clutch overføringen, er den også annerledes altså, G60 kontra GTI (bilen er en 16v med 8v motor, så alt annet er 16v tror jeg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydraulisk clutch på G60 kassen, men idag har du nok wireoverføring.

 

Så alternativet er å skaffe pedalsettet, pumpe, tank og slanger etc for å få dette ihop, eller bruke pumpeerstatningen som finnes på passat med 02A kasser, da kan du bruke det eksisterende pedalsettet og fortsette med wireoverføring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er altså en innretning som gjør at jeg kan bruke wire og orginale pedaler på kassen med hydraulisk clutch. Høres bra ut. Denne 02A kassen, er det den som sitter orginalt i Passat G60 kanskje?

Ellers, noen som vet hvilken starter jeg må få tak i? Og evt denne brakketten på bakre motorfeste?

 

Forresten, er det nødvendig å bytte kasse? Han jeg kjøpte bilen av sa den sprakk, og det kom gearolje på clutchen ved høyt turbotrykk. Bør ikke en orginal GTi kasse tåle over 200hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en orginal gti kasse holder jo ikke til effekten i orginal motoren.... med litt herjing....

så at den skal tåle 200hk, kan jo vær... men tviler på at den har godt av det... eller hvor lenge den holder....

er vel de som har kjørt med nesten 300hk i en gti kasse og... men det begrenser seg veldig, og den kommer jo til å gå før eller senere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å sette en 16v kasse i bilen da? Er den sterkere enn 8v kassen, og slipper man unna alle disse greiene som må gjøres hvis G60 kassen skal inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er vel litt sterkere enn 8v kassa.. men må ha 16v clutch.... da det er andre splines på inngående aksling på 16v...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.