Totalt "død" S4 2,2tq -92 mod

Anbefalte innlegg

Får ikke start på S4'en min, den stoppa for meg idet jeg skulle ta en bakkestart, trodde jeg bare kvælte motoren, men det var ikke tegn til at den ville starte igjen. Satt den på verksted (Møller Vest) for å få diagnose på den. Fikk da tilbakemelding om at de ikke fikk signal ut ifra hallgiveren på baksiden av motoren, bestillte da en ny og har nå byttet den + at jeg har byttet en coil som begynnte å bli dårlig, fremdeles er det ikke tegn til liv. Det spruter bensin fra tilkoblinga til returen fra dysene når jeg drar på starter'n, og samtlige plugger er knusk tørre og lukter "svidd". Har også sjekka alle sikringer jeg har funnet (i motorrommet oppe til høyre ved frontruta, og på siden av dashbordet på førersiden).

NOEN SOM HAR NOEN FORSLAG?????? Begynner å bli særdeles frustrert : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke start på S4'en min, den stoppa for meg idet jeg skulle ta en bakkestart, trodde jeg bare kvælte motoren, men det var ikke tegn til at den ville starte igjen. Satt den på verksted (Møller Vest) for å få diagnose på den. Fikk da tilbakemelding om at de ikke fikk signal ut ifra hallgiveren på baksiden av motoren, bestillte da en ny og har nå byttet den + at jeg har byttet en coil som begynnte å bli dårlig, fremdeles er det ikke tegn til liv. Det spruter bensin fra tilkoblinga til returen fra dysene når jeg drar på starter'n, og samtlige plugger er knusk tørre og lukter "svidd". Har også sjekka alle sikringer jeg har funnet (i motorrommet oppe til høyre ved frontruta, og på siden av dashbordet på førersiden).

NOEN SOM HAR NOEN FORSLAG?????? Begynner å bli særdeles frustrert : bh :

 

 

Sikkert feil, men visst den kinner veldig fort og du har tenning og bensin ville jeg skjekket reimhjulet på veive, vet dett kan gå på mange pga klabbete reg reim skifte... men da ville du mest sannsynlig tatt en del ventiler..

 

bare mitt forslag... har ikke så peiling, men det er egenerfart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går bilen igjen : smil :

problemet var at jeg hadde tatt feil av "stillingsmerket" på blokka og et annet hakk. Dermed ble hallgiveren stående 1/4 omdreining feil, så det var jo ikke så rart motoren ikke hadde no lyst.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.