Anbefalte innlegg

Skal senke min 02 3BG Passat. Har fått en bra pris på Eibach 40mm fjerer og Koni sine sport dempere med justering.

Noen erfaringer med Koni? Eibach hvet jeg vel er bra, men har hørt litt forskjellig om Koni.... Evt andre bra dempere, ønsker litt sportslig komfort, ikke en sten hard bane bil. Er jo familie raceren vi snakker om;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altså gule koni du sikter til her?

Jeg har skrevet litt om mine erfaringer med demperne og servicen hos

Rodin & Co som vi jo får koni til en hyggelig pris ifra (grossisten til Koni).

Min dempere har fungert helt fint iallefall, men jeg anbefaler deg å få

testet biler med tilsvarende oppsett for å se om du liker det personlig

eller ikke. Jeg valgte meg Koni og ikke Bilstein pga dette. Dog er en

fremtung femmer-Audi uten quattro og sedan veldig tung i nesen og

ga meg tilstrekkelig komfort, mens den mye lettere baken ble litt vel

stumpete føler jeg. Så vurderes røde koni her iallefall... Dog vil jeg ikke

tro du får noe problemer med at de gule er hinsides komfortable nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere erfaringer med koni. Eller andre alternativ sammens med Eibach 40mm senkefjærer til passat'n: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det på bilen min med 100/80 senking aldri vært noe problem, kjempe fornøyd.

Et råd som jeg fikk fra koni selv for mange år siden på Essen Motorshow, når du skal justere demperen har, aldri sett den på fult hard hett, skrud den helt til det hradeste og og 1 1/2 runde tilbake, da blir de ikke så fort ødlagt og da er de stive nok, minne har nok sittet 6 år på bilen og er like bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt kombinasjonen gule koni og eibach på en B4 2,8Q. De var instillt på det mykeste og fungerte meget fint. Bilen føltes som og ha tilnærmet normal fjæringskomfort under vanlig kjøring, men satte seg fort under press!

Hjalp også en kompis og montere den samme pakken på en S4 sedan (C4), disse satte vi til 50%. Dette ble kjempe bra. Kjørte selv bilen i tyskland med 280 på speedo'n, og bilen var meget stabil selv med litt ujevn vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.