Noen kjappe spørsmål om 1,8T..

Anbefalte innlegg

Hei, har noen kjappe spørsmål som jeg lurer på.. :)

 

Noen som vet org. dekkdimensjon som Bora Higline ble levert med? Ifølge en brosjyrelapp fra Møller da bilen ble kjøpt ny så kom Higline standard med 16" LE Castellet lettmetallfelger med 205/55-16.. Men ifølge vognkortet mitt på org. dekkdimensjon så står det 195/55-15"

Noen som vet svaret?

 

Når bilen var ny ble det kjøpt og montert orginalt VW senkesett.. Problemet er at jeg ikke har TUV papirene på det.. Klarer mitt nærmeste VW-Audi butikk å skaffe meg riktige papirer på det eller?

 

Monterte ett annent luftfilter på bilen igår, det jeg lurer på er det ene plastrøret som gikk inn i luftfilterboksen.. Hva gjør egentlig den? Er ikke noe sted å feste det røret på det nye filteret...

 

Mvh, Kim Andre´

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen var ny ble det kjøpt og montert orginalt VW senkesett.. Problemet er at jeg ikke har TUV papirene på det.. Klarer mitt nærmeste VW-Audi butikk å skaffe meg riktige papirer på det eller?

 

Monterte ett annent luftfilter på bilen igår, det jeg lurer på er det ene plastrøret som gikk inn i luftfilterboksen.. Hva gjør egentlig den? Er ikke noe sted å feste det røret på det nye filteret...

 

1. alle produsenter av TÜV verifiserte produkter skal kunne fremlegge

godkjenningspapirer for sine produkter, så VW forhandleren burde

absolutt kunne stille med dette. Dog, er bilen levert fra butikken med

settet skal det ikke være nødvendig å ha TÜV papirer etc og godkjenne

teknisk endring på bilen (som er blitt kravet de senere årene).

 

2. Kan muligens være enklere med et bilde eller en litt bedre spesifisering

av røret. Hvor går det til, hvilken side av boksen er det festet osv. Evt

bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg har historikken av bilen framfor meg nå, og før bilen ble levert til første eier ble bla senkesett montert.. Så da trenger jeg ikke ha tuv papirer og få det skrevet inn i vognkortet? Eller?

 

Legger ved ett bilde av det røret.. Har markert det med rødt...

 

 

Mvh, Kim Andre

Min Bora 227 tegna.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er olje-ånden din....

På min har jeg teipa fast en tøy bit over enden på det der, kan jo kjøpe et lite filter å sette der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da trenger jeg ikke ha tuv papirer og få det skrevet inn i vognkortet? Eller?

Da ville jeg ansett det som "fabrikksmontert" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røret du lurer på kommer fra noe som kalles pumpe for tilskuddsluft. Så vidt jeg veit har den betydning for motorens forbrenning av drivstoffet. ( reinere motorgange og reinere eksos ). HVille bygd meg et adapter for å få montert denne igjen uten at jeg skal påstå at det er noe skadelig eller merkbart ved å ha den demontert slik som du har den nå. Det jeg tenker på er at det sikkert er en grunn til at den er der.

 

Ang. senkesettet. Hvis bilen har ETTERMONTERT senkesett hos forhandler må du nok fortsatt få tak i dokumenter og få det vist og registrert i vognkort for at det skal være ok ved en teknisk kontroll. Det bør evt. verkstedet som en gang monterte settet kunne bistå med hjelp til. I aller værste fall må du kjøpe et nytt sett å montere det istedenfor.

 

Noe annet hadde vært om bilen var original med sportsunderstell fra fabrikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!:)

Er det ingen som vet 1.spørsmålet mitt da? Hvilken dekkdimensjon Bora Highline kom orginalt med? Regner med det er 205-55/16 da det står i kundeprislisten fra Møller.. og at veivesenet har gjort en feil..?

 

Man trenger ingen spesielle papirer for å få godkjent 235/35-19 på Bora`n ?

Er vel flere som har godkjent det? Når dekka er så og si innenfor hjulbuene..

 

Mvh, Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet org. dekkdimensjon som Bora Higline ble levert med? Ifølge en brosjyrelapp fra Møller da bilen ble kjøpt ny så kom Higline standard med 16" LE Castellet lettmetallfelger med 205/55-16.. Men ifølge vognkortet mitt på org. dekkdimensjon så står det 195/55-15"

Noen som vet svaret?

Er det ingen som kan svare meg på det? Må vel være noen her inne som vet hvilken dekkdimensjon Bora Higline ble levert med?

 

Mvh, Kim Andre´

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet org. dekkdimensjon som Bora Higline ble levert med? Ifølge en brosjyrelapp fra Møller da bilen ble kjøpt ny så kom Higline standard med 16" LE Castellet lettmetallfelger med 205/55-16.. Men ifølge vognkortet mitt på org. dekkdimensjon så står det 195/55-15"

Noen som vet svaret?

 

Bora HighLine ble levert std med 205/55-16.

195/65-15 er hjulene som bilen ble typegodkjent med.

 

205/55-16 er en alternativ dimensjon for denne bilen, det er forøvrig 225/45-17 også.

Dette står forøvrig også i instruksjonsbka på bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.