Haster! Hjelp S4 (c4) bremseproblem

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har byttet fjærer på min S4 (c4), men etter at det var gjort (mest sannsynlig tilfeldig at det skjedde da) så ble bremsene slik at pedalen siger veldig langt inn før bremsene tar. Hvis man pumper 2-3 ganger under bremsing så bygger trykket seg opp og bremsene tar normalt. Ved neste nedbremsing er det akkurat det samme.

 

Det er ingen lekkasjer å spore på bremsene, men jeg har ikke hatt den på bukk for å se under.

 

Har hørt om "bombe" problemet på disse bilene, men er usikker på hvordan symptomene er når den er gåen. Kan det ha kommet luft i systemet? Har riktignok ikke vært av med noe som skulle tilsi det.

 

Trenger tips snarest!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare lufte da og se om det blir bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bombe-problemet" er som jeg har forstått ikke aktuellt så lenge bilen går. Er jo en slags sikkerhet mot at du har bremser hvis motor stopper.

Kan jo sjekkes ved å pumpe på bremsepedalen etter at en har skrudd av tenninga. Blir den fort hard (under 10 pump) er den nok gåen.

 

Er nok noe annet. Men her er det nok andre som har mer greie på enn meg hva den kan være. Sjekk nivået på væska og eventuellt luft systemet. Kan bremseslanger/rør være kommet i klem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere forslag?

 

Hva er funksjonen til den berømte bomben da? At man har bremser om ikke motoren er i gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere forslag?

 

Hva er funksjonen til den berømte bomben da? At man har bremser om ikke motoren er i gang?

 

Ja, den samler opp servoolje under trykk for å simulere servopumpe etter at denne har stoppet. Så lenge motoren går merker du ingen forskjell på gåen bombe eller hel bombe så feilen din ligger nok en annen plass.

Hvis det ikke lekker bremsevæske noen plass og bremsene oppfører seg som du sier så høres det mest ut som gåen bremsemaster. At den evt røyk når du skiftet fjærer er nok garantert en tilfeldighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Da er nok feilen en annen plass. Håper det er så enkelt og billig som over hode mulig, men det er jo sjelden slik.

 

Hva er bremsemaster? Er det den dingsen som bremserørene kommer inn på i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som bremse-stemplene vandrer langt før de trykker klossene mot skivene.

 

Har du lang vandring på håndbrekket / bakbremsene ?

Ikke uvanlig at stemplene ikke skrur seg utover, slik de skal gjøre.

 

Hvordan er det med forbremsene, ligger de langt fra skivene, når du ikke har brukt bremsene på en stund ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Er det vanlig at pedalen synker inn når man har vandring på stemplene og at når man pumper at de kommer inntil og tar tak?

 

Jeg har helt nye klosser, men litt kant på skiva forran.

 

Skal få sjekket ut dette i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Er det vanlig at pedalen synker inn når man har vandring på stemplene og at når man pumper at de kommer inntil og tar tak?

Jepp, helt vanlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.