Etterfylle Frostvæske, hvilken type?

Anbefalte innlegg

Har muligens en lekkasje på kjølesystemet. Andre gang at jeg får varsel om lite kjøleveske. Men så til det store spørmålet, hvilken veske skal fylles på? Sånn som jeg har skjønt det er det viktig å passe på hvilken farge du hiver nedi. Slik at fargen på min s4 er rød så da må jeg ha rød. Men stemmer dette. Har ikke funnet denne typen på benzn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha den typen som heter G12 ja! Hvis ikke du finner den på lokale bensintanken, så finnes den i de fleste biltilbehørsbutikker; Bilxtra, Torshov, Biltema osv... : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bland blå og rød... Skjer visstnok en uheldig reaksjon..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle Shell (tidl. Select, nå Fresh) skal i henhold til planogram ha den i hylla. Har de ikke det så klag til de i kassa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å kikket på shell... men det finnes så sure typer når det hjelper utvalget BAK disken.

Det er trykket g12 vpå flasken ja.

For bare håpe kjerringen ikke kjører den tom før jeg får komme hjem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte på shell, var bare å få i litersflasker, kosta 99kr tror jeg...... den heter long life ell noe slikt mene jeg å huske, står også at den er for aluminiumstopper ell noe.... huske ikke helt

edit: http://www.shell.com/home/Framework?siteId=no-no&FC2=/no-no/html/iwgen/shell_for_businesses/industri/kjemiprodukter/bilpleie/zzz_lhn.html&FC3=/no-no/html/iwgen/shell_for_businesses/industri/kjemiprodukter/bilpleie/glycoshell_sf_kons_2012.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte på shell, var bare å få i litersflasker, kosta 99kr tror jeg...... den heter long life ell noe slikt mene jeg å huske, står også at den er for aluminiumstopper ell noe.... huske ikke helt

Stemmer, men noen stasjoner har også 4-litringer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo og ganske enkelt å gå på et møller bil senter å kjøpe se en liter med frostvæske g12..:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo og ganske enkelt å gå på et møller bil senter å kjøpe se en liter med frostvæske g12..:D

står g12 på shell sin også, mulig dem bruker samme type kanskje også

.......

Tilfredstiller de strengeste krav til en moderne kjølevæske; BS6580 og AFNOR 1991. Oppfyller også kravene i Fords spesifikasjoner for “long-life” – frostvæsker (WSS-M97B44-D). Møter G30, samt VW G12 type væske.

Godkjent av: Audi, Volkswagen, SEAT, Skoda og Scania.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda det er samma ulla..er samme produsent men forskjellig merking det er snakk om..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ha G12, G12 Plus eller G30 kan også brukes. alle er røde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på http://www.oljelageret.no . Der får du denne G12 frostvæsken i 1,5 liter til bare 57 kroner. Billig og bra:) De har ellers også mye annet til VW/AUDI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

då har eg bestilt via oljelageret. Rekner med dei har det på lager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å ta ut en liten skvett fra ekspansjonstanken (1 dl eller så) og bland med den frostvæska du vil etterfylle med, da det vil ganske umiddelbart vise om de to væskene tåler hverandre. Om den væska blir litt "rar" på fargen og minner om do-skåla etter en fuktig weekend på byen med masse "hot kebab", tenk deg om to ganger før du etterfyller ;) Av skade blir man utrolig klok, men også litt sliten..

OT: Om noen har et trix for å rengjøre ekspansjonstanken etter overnevnte uhell?? Eller vet om noe skikkelige saker man kan rengjøre kjøleanlegget (radiator og rundtomkring inni) med, da kjærra har en ekspansjonstank som ser ut som en gammel bøtte med beis, og slangene er helt brune inni.. : gråter :

edit: og jeg blandet rød med rød.... tro det eller "føkkkings" ei altså..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker MEGET for tipset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å ta ut en liten skvett fra ekspansjonstanken (1 dl eller så) og bland med den frostvæska du vil etterfylle med, da det vil ganske umiddelbart vise om de to væskene tåler hverandre. Om den væska blir litt "rar" på fargen og minner om do-skåla etter en fuktig weekend på byen med masse "hot kebab", tenk deg om to ganger før du etterfyller ;) Av skade blir man utrolig klok, men også litt sliten..

OT: Om noen har et trix for å rengjøre ekspansjonstanken etter overnevnte uhell?? Eller vet om noe skikkelige saker man kan rengjøre kjøleanlegget (radiator og rundtomkring inni) med, da kjærra har en ekspansjonstank som ser ut som en gammel bøtte med beis, og slangene er helt brune inni.. : gråter :

edit: og jeg blandet rød med rød.... tro det eller "føkkkings" ei altså..

kan jo sette hageslangen i tanken, og skru ut tappeskruen, og la det renne gjennom mens bilen står og går, og så kan du koke opp vann og helle på, for at termostaten skal slippe gjennom vann.... gjorde det i fjor med kokende vann, utrolig mye dritt som kom ut egentlig, pluss att man får jo ut alt som er av frostvæske da.... blir jo helt blankt det som kommer ut etterhvert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.