#1 Skrevet Juli 2, 2006 Før når jeg glemte å slå av lysene kom det en tone for å minne meg på det. I vinter kutta det brått, det var en gang det bare "skurra" i lyden og etter det har jeg aldri hørt noe. Sikkert dårlig kontakt noe sted, men hvor sitter denne høyttaleren og hvor er det mest sannsynlig dårlig kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2006 Hei. Du kan jo sjekke bryteren i førerdøra, den som slår på interiørlyset. Hvis denne ikke virker, virker heller ikke lysalarmen. Parklys på + nøkkel ute av tenningslåsen + åpen førerdør = Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2006 Bryteren i førerdøra? Eneste bryterene jeg har i fordøra er for vinduene og dørlås. Er ingenting på innsiden av trekket heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2006 Bryteren i førerdøra? Ja, det kom vel på interiørlys når du åpna døra?... Se om det sitter en bryter i dørkarmen et sted. På Passaten sitter bryteren inne i døra, (i dørlåsen) men på Audi vet jeg ikke. Denne bryteren streika på gamle Passaten, da forsvant også lysalarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2006 Bryteren i førerdøra? Eneste bryterene jeg har i fordøra er for vinduene og dørlås. Er ingenting på innsiden av trekket heller Er en bryter i døra som registrerer at døra er åpen, og derav tenner kupelyset Husker ikke om den sitter inne ved hengslene, eller på b-stolpen sånn i farta. Men hvis taklyset ditt slår seg på, virker jo disse Jeg har forsåvidt aldri hatt denne lyden på min A4. På 90'n var det ett rele under rattet som laga denne lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2006 Ingenting i døra, så da må det i såfall være i b-stolpen Men lyset går jo på.. Sikkert "sprengt høyttaler" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2006 Ingenting i døra, så da må det i såfall være i b-stolpen Men lyset går jo på.. Sikkert "sprengt høyttaler" Bare sånn for å være sikker på at du ikke misforstår, så er denne bryteren en slags tapp, som spretter ut når døra åpnes, og som døra "dytter" inn når den er lukka.. Hvis du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2006 A4 har den "bryteren" innebygd i dørlåsen inni døra, men om kupelyset virker på førerdøra så er nok den i orden. Personlig tror jeg det kan være to ting. Enten er det lydreleet som er defekt, eller det er bakstykket på tenningslåsen. Sistnevnte kan du merke om er defekt hvis cd spilleren plutselig ikke slår seg av da du trekker ut nøkkelen. Da skjønner ikke bilen at nøkkelen ikke sitter i låsen om du skjønner. Ang lydreleet tror jeg dette sitter i instrumentet og muligens ikke kan skiftes som separat del. Evt. må hele instrumentet skiftes. For all del, hør med Møller da jeg ikke er helt sikker her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2006 Bare sånn for å være sikker på at du ikke misforstår, så er denne bryteren en slags tapp, som spretter ut når døra åpnes, og som døra "dytter" inn når den er lukka.. Hvis du skjønner Trodde det var en vanlig lysbryter jeg Hehe, neida, visste det skulle være en liten dært av noe slag, men som Bent Owe skriver er den innebygd i dørlåsen og derfor fant jeg den ikke (tror jeg) Bakstykket på tenningslåsen er just byttet, så det er ikke det som er feil. Men så altfor nøye er det ikke, har bra nok batteri til at den klarer seg noen timer med park'en på Er bare hvis dama har brukt bilen og glemt å slå av lysa (om ho husker å slå de på da ) Men takk for svar, folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2006 Trodde det var en vanlig lysbryter jeg Hehe, neida, visste det skulle være en liten dært av noe slag, men som Bent Owe skriver er den innebygd i dørlåsen og derfor fant jeg den ikke (tror jeg) Bakstykket på tenningslåsen er just byttet, så det er ikke det som er feil. Men så altfor nøye er det ikke, har bra nok batteri til at den klarer seg noen timer med park'en på Er bare hvis dama har brukt bilen og glemt å slå av lysa (om ho husker å slå de på da ) Men takk for svar, folkens! Varsle når du finner ut da, for min har ei heller denne lyden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2006 Will do, sir! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2006 Er dette standard på alle B5? Får nemlig ikke lyd når jeg går ifra bilen uten å skru av lysene. Lett å glemme å skru de av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 26, 2006 Er dette standard på alle B5? Får nemlig ikke lyd når jeg går ifra bilen uten å skru av lysene. Lett å glemme å skru de av! Det er slik på min B5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 26, 2006 har heller ikke den lyden på min når lysene står på. Men når jeg åpner døra kommer heller ikke kupe lyset på. kun når jeg tar ut nøkkelen. Noen av dere med A4 B5 som har det slik at nøkkelen må ut før lys kommer på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 26, 2006 Hmm.. Hos meg pep det i alle 8 høyttalerne hvis jeg hadde glemt å skru av lysene... Og det var uavhengig av om dørene var åpne eller ikke, og begynte med en gang jeg tok ut nøkkelen. Kanskje det var Blaupunkt-stereoen som fikset dette? Siden den har en inngang som er koblet til lysene, i tillegg til tenningen (for av/på) og vanlig +12v... Det er jo helt genialt av Blaupunkt isåfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 26, 2006 har heller ikke den lyden på min når lysene står på. Men når jeg åpner døra kommer heller ikke kupe lyset på. kun når jeg tar ut nøkkelen. Da funker nok ikke bryteren i døra di. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...